Mandrake nebo Fedora?

muad.dib muad.dib na centrum.cz
Středa Září 22 14:45:35 CEST 2004

kontoseparato na seznam.cz napsal(a):

>Chtel bych ze se stujdijnich duvodu seznamit s Linuxem. Mam nekolik CD z
>casopisu, ale rikal jsem si, ze koupim "celou" instalaci. Mam moznost
>koupit (stahovat z webu to cele nemuzu) Mandrake 10 nebo Fedoru, oboje
>tusim na 4CD (nevim presne).
>O Mandraku jsem cetl, ze verze 10 ma "musky" o Fedore (snad krome toho, ze
>snad vychazi z RedHatu) nevim nic. Potreboval bych na tom rozchodit Sambu,
>se kterou budu experimentovat z Win.
>
>Co byste mi doporucili? Nebo myslite, ze ma vubec smysl sahat po 4CD-ckove
>instalaci, ze by nestacila ta casopisova?

> [...]
Rozjela se tady celkem pěkná diskuze na toto téma....aneb, každý si
musíme obhájit svou distibuci :D
Tak také trochu přispěju do dílka.
Na začátek musím říci, že jsem opravdu mírně pokročilý uživatel...(velmi
mirne)
V práci mám nainstalovano Mandrake 10.0 Official a doma Fedoru Core 2,
mohu tedy celkem pěkně posoudit
obě distribuce z pohledu začínajícího uživatele.

Mandrake 10.0: Nemám žádný problém, pomocí velmi intuitivního GUI jsem
rozjel i sambu klienta a mám přístup na
sdílené disky na serveru, podpora multimédií celkem dobrá.. (padalo mi
xmms pri prehravani mp3), dobrý systém pro začátečníka.

Fedora Core2: Absolutne zadna podpora multimedii (nutno vse stahnout),
nelze prepinat klavesnici v KDE (nutno nalinkovat soubory)
Pomoci GUI na sambu se mi nepodarilo ani pripojit na sdilena data, ani
vytvorit server.(Doufam, ze me nikdo neukamenuje, ale nijak vyrazneji
jsem nad tim nehloubal, protoze to k zivotu zas tak nepotrebuji, proste
jsem to zkusil, nefungovalo, tak jsem se na to vy....)
Celkem vzato se mi system libi, az kdyz jsem nainstaloval aptget a
spoooostu veci si upravil dle sveho, aby to fungovalo.

Takze suma: Fedora rozhodne pro "pokrocilejsi uzivatele" co maj chut,
silu a cas se vrtat v nastaveni, tak aby to fungovalo, jak ma.

Rozhodne doporucuju pro Vas ucel Mandrake 10.0 Official