Jak na linux na "verejnem" PC? (delsi)

Milos Prudek prudek na bvx.cz
Středa Září 22 15:40:44 CEST 2004

> ano, ale aby taky mohl tuto dobu pruzne prodlouzit a odsunul odhlaseni.

Hm to se mi zda dost nepratelske vuci uzivateli, aby ho to automaticky
odhlasilo, kdyz mu pritom davate pravo prodlouzit si to sam. Podle me by
to bylo OK kdyby to byl placeny pristup. Ale jestli Vam jde o bezplatny
pristup a aby mohl pracovat jak dlouho chce, tak bych ho nenutil myslet
na to, ze ma neco prodluzovat, a kdyz na to zapomene, tak ho potrestat.

> uzivatel jako prvni vec po prihlaseni konfigurovat KDE. Nouzovy plan je
> udelat nekolik useru (en, de, cz, ... ) at si pak kazdy v KDM vybere.
> Akorat se asi zkomplikuje sprava uctu :-/

Muzete napsat nejaky skriptik, treba v Pythonu nebo v Perlu (nebo v
Bashi), ktery bude delat to same co nastroj dane distribuce, ale bez
vyberu window manageru. To je prave na Linuxu to krasne, ze si to muzete
presne doladit. Jak na to zjistite primo z nastroje dane distribuce - je
urcite open source.

> takze to jsem tusil spravne, ze grafika muze byt problem. Treba HP a
> Acer maji v nabidce nejake modely oznacene jako ze OS: Linux, ale to je vse.

Nerekl bych ze je grafika primo problem. Zalezi na Vasich znalostech o
Linuxu. Napr. binarni drivery od ATI se zprovoznuji obtizneji nez
binarni drivery od NVidia, a funkcnost je o neco horsi. (Muzu to
porovnat, ted mam bohuzel prave ATI). Ale zprovoznit to dokaze kazdy kdo
pracoval s Linuxem cca 1-2 mesice.

> Vim, vim. Nastesti HP 1010 nevypada jak GDI a sit je taky bez problemu.

> To jo, ale asi se budeme pohybovat v nejake omezenem okruhu tipu,
> necekam ze by mi nekdo doporucil movix nebo suse enterprise apod. Treba
> nekde existuje distribuce trosku priohnuta pro provoz v internetove
> kavarne, coz by mohlo pomoct.

Myslim ze mate pravdu, ale z hlavy Vam neporadim. Zkuste se podivat na
www.distrowatch.com

--
Milos Prudek