ADMIN: co se spamem v konferenci

Petr Voralek nazir na comp.cz
Čtvrtek Září 23 07:58:35 CEST 2004

> ISP?

> Za prve nevim, ze bychom si tykali, ale to az tak nevadi.

  OK, promiňte velectěný pane, už se to vícekrát nestane.  Jak jen jsem
mohl být tak drzý, ach, mea culpa, mea maxima culpa...

> Za druhe princip echomailu jsem pochopil a prave proto ho pouzivam pouze
> tehdy, pokud jina moznost neni.

  Jistě, proč zbytečně plýtvat svými vědomostmi ve veřejných
konferencích, když to jde i pěkně ve smrádku, ale teploučku
netmailu/emailu...  To je fakt.

> Za treti princip usenetu jsem take pochopil, ale pokud cz.comp.blabla je
> volne pristupny na 3 (slovy trech) serverech v CR, pak skutecne nevim, jak
> pouzit stroje u meho ISP, ktery totiz zadny news server neprovozuje. No a

   To snad není chyba usenetu, ale Vašeho ctěného ISP.

> proc jsem napojen na jeden news server primo v USA? Protoze jsem to zkousel
> odebirat postupne na vsech 3 verejne pristupnych serverech v CR, ale jednak
> se zpravy nacitaly pomalu, nektere dny vubec ne a nikdy tam nebyly vsechny
> (oproti USA webove verzi). Tak jsem se napojil primo na jejich news server a
> prihlasuji se tam pres login/pass, protoze jinak to je prave jen read_only,
> coz navrhuji i zde.

  Je pěkné, že to navrhujete zde, ale nebylo by smysluplnější to
navrhovat spíše všem těm provozovatelům veřejných news serverů po
celičkém širém světě (a podělit se zde potom o plody svého úsilí)?

> Musel jsem se prihlasit na jejich webu, vyplnit tam jmeno, adresu a mail a
> pak jeste kliknout na odkaz v potvrzovacim mailu, ktery mi prisel. Pripada
> mi to normalni, ze kdyz chci PSAT do konference, musim o sobe alespon
> provozovateli sdelit nejake informace. Naopak nenormalni mi pripada, ze
> kdejaky hejhula co si dokaze vymyslet nick muze psat kam chce a nikdo o nem
> nic nevi (to neni na vas, vy jste radne podepsany).

  Tomu se někdy říká svoboda projevu.  Někomu příjde normální (včetně
možnosti, že uslyší i věci ne zcela podlejeho gusta), někdo setkání s ní
nevydrží a hned by jí reguloval, potlačoval, registroval, uzavíral,
gulagoval atd.  To je asi o postoji k okolí.

  Možná by byla zajímavá nějaká statistika, kolik spamů příjde do
konference ze strany usenet news a kolik z maillistu.

> A tohle uz je lepsi? :-)

   Fajn, mojí adresu znáte, můžeme pokračovat v gaychatu tam.

--
   Petr Voralek   <nazir@(comp|volny).cz>     24229288 na ICQ

... Gravity is a myth, the Earth sucks.