volba speciálnídistribuce/správce oken

Josef Lopata kce na centrum.cz
Čtvrtek Září 23 17:24:48 CEST 2004

Dobrý den,

rád bych se na účastníky této konference obrátil s následujícím
dotazem, který se týká volby vhodné distribuce operačního
systému (OS) Linux se zvláštními požadavky.

Kvůli svému zrakovému handicapu vlastním digitální zvětšovací
televizní lupu, což je vlastně počítač, který je možné kromě
uvedené funkce používat také běžným způsobem (konfiguraci
uvádím níže).  Počítač je vybaven OS Windows XP Professional,
po předchozích zkušenostech bych ho rád provozoval také na
OS Linux.

Vzhledem k výše uvedenému mám na distribuci následující
požadavky:

 * upřednostňuji ovládání počítače klávesnicí před ovládáním
   myší (pokud možno jednoduché a dobře zdokumentované),

 * umožnění zvětšení obrazovky 2--4krát (čím víc, tím líp),

 * distribuce by neměla zabrat víc než 40 GB.

Počítač budu používat pro běžnou práci (práce s dokumenty, sazba
v TeXu, skenování tištěných materiálů, poslech hudby, záloha
dat, _bezpečná_ práce na Internetu) v rámci této konfigurace:

 * procesor Pentium4 3 GHz,
 * 1 GB DDR RAM,
 * 120 GB HDD (použitelných 40 GB),
 * zvuk. karta SB Audigy 2,
 * graf. karta GeForce FX-5600 (19" monitor),
 * faxmodem DeskPort 56k,
 * TV karta Pinnacle Studio PCTV-Pro,
 * DVD ROM ATAPI,
 * CD-RW Plextor,
 * skener CanoScan LIDE 50.

Poraďte mi prosím, jaká distribuce by splňovala uvedené
požadavky (ať live, či klasická) a jakého správce oken pro
práci zvolit?

V Linuxu jsem mírně pokročilý, zkušenosti mám
s RedHat 6.2.  Uvítám snadnou instalaci a používání
(nebráním se však novým informacím, editor Vi jsem se
taky naučil a nikdy jsem toho nelitoval).

Předem děkuji za Vaši pomoc a přeji hezký den.

S pozdravem
Josef Lopata