antispam

Pátek Září 24 11:25:48 CEST 2004

Jan Satko <satko na quanto.nr.sanet.sk> wrote:
> Myslim, ze som pochopil ako je to popisane na webe. T.j. ak idem z nejakej
> domeny, tak moj SMTP server po overeni kto som (dovoli relay) dany mail
> podpise svojim privatnym klucom (pre danu domenu). Ked mail dostane druha
> strana dokaze ho otvorit verejnym klucom, ktori ziska z DNS. TYm padom je
> zarucene, ze to naozaj odislo z daneho servera zodpovedneho za danu domenu.

ano, toto si pochopil dobre. Ale to nie je "lepsie ako spamassassin",
pretze to riesi uplne iny problem, a to: falsovanie adresy odosielatela.
Preto som pisal ze si asi nepochopil rozdiel medzi tymito dvoma
zalezitostami.

> Takto postavene riesenie zlikviduje podstatnu cast SPAMov, kedze si
> dovolim tipnut 90% z nich falsuje odosielatela. Vacsina SPAMov je tvorena
> virusmi, ktore zaroven siria aj samych seba. V tomto pripade antvirive
> riesenie poriesi tuto cast.

Ano, avsak minuly tyzden som na webe cital, ze spammeri sa ako prvi
naucili pouzivat SPF zaznamy. A naucili by sa aj toto.

> Hladam riesenie, kde omylom nemoze dojst k zlikvidovaniu dobreho mailu.

> Len mi nie je jasne, ako sa riesi situacia, ked nieto chce poslat
> legitimny mail s inou from-adresou. Napr. hostujuci americky profesor so
> svojim notebookom a jeho nastaveniami chce poslat mail pod svojou
> odosielacou adresou. Ako rozlisit ze je to legitimny mail a nie SPAM ?
> Moj SMTP server preda nema privatny kluc danej domeny.

to je dalsi problem :) odporuca sa vacsinou riesit SMTP autentizaciou na
server ktory taketo maily posielat moze. nejde to vsak zo sieti, ktore
maju SMTP smerom von blokovane (zamedzenie moznosti posielat spamy a
virusy). To prve sa da riesit osvetou, to druhe uz tazsie :)

I feel like I'm diagonally parked in a parallel universe.