antispam

Jan Satko satko na quanto.nr.sanet.sk
Čtvrtek Září 23 19:35:27 CEST 2004

> tak to si asi nepochopil princip. To nie je nahrada spamassassinu, to je
> len jedna z technologii proti falsovaniu odosielatela

Myslim, ze som pochopil ako je to popisane na webe. T.j. ak idem z nejakej
domeny, tak moj SMTP server po overeni kto som (dovoli relay) dany mail
podpise svojim privatnym klucom (pre danu domenu). Ked mail dostane druha
strana dokaze ho otvorit verejnym klucom, ktori ziska z DNS. TYm padom je
zarucene, ze to naozaj odislo z daneho servera zodpovedneho za danu domenu.

Takto postavene riesenie zlikviduje podstatnu cast SPAMov, kedze si
dovolim tipnut 90% z nich falsuje odosielatela. Vacsina SPAMov je tvorena
virusmi, ktore zaroven siria aj samych seba. V tomto pripade antvirive
riesenie poriesi tuto cast.

Zostanu mi uz len originalne SPAMY. Ano aj tie by sa zisli odstranit, ale
spamassassin tiez nie je vseveduci a moze omylom dobre reklamy (mozno
ocakavane) zahodit/oznacit. To uz je mozno lepsie riesenie zamajlovat
administratorovi danej siete, nech si tam spravi poriadok. Prinajhorsom sa
dostanu na black-list alebo ich odpoja.

Takto to zatial vidim ja. A mozno to vidim zle. A toho spamassassina
predsa len potrebujem a neviem o tom. To ma hlavne zaujima.
Hladam riesenie, kde omylom nemoze dojst k zlikvidovaniu dobreho mailu.

Len mi nie je jasne, ako sa riesi situacia, ked nieto chce poslat
legitimny mail s inou from-adresou. Napr. hostujuci americky profesor so
svojim notebookom a jeho nastaveniami chce poslat mail pod svojou
odosielacou adresou. Ako rozlisit ze je to legitimny mail a nie SPAM ?
Moj SMTP server preda nema privatny kluc danej domeny.

--
   Bc. Jan 'EIS' Satko       Slovak University of Agriculture
 network & system manager            Tr. A. Hlinku 2