Info: Re: Debian backports

Milan Jurik M.Jurik na sh.cvut.cz
Neděle Září 26 06:13:00 CEST 2004

Preji prijemny den,

On Sun, 26 Sep 2004, David Rohleder wrote:

> Protoze programy jsou deterministicke, jiste je trivialni dokazat, ci
> chybou skoda vznikla.

No, tak trivialni to obcas neni.

> Delate z RH SLA nejakou svatou kravu. Proste RH poskytuje na programy
> stejnou zaruku jako jakakoliv jina distribuce nebo firma. Tj. zadnou. Tecka.
>
> Jestli to tak neni, tak prosim o konkretni argumenty.

  Cela debata ujela zase nekam jinam, ted jsou Debianiste fanatici a pan
Kerslager ten rozumny pan, co se je snazi napravit a privest k rozumnemu
chovani :-)
  Strucne:

1) SLA urcite poskytuje vyssi zaruku nez poskytuji "free" distribuce.
Mozna je to trosku sporne (co udelate, kdyz RH zavre kram? Donedavna jsem
si myslel, ze Debian ho prezije, ale kdyz se na jare rozvirila trapna akce
"boj za totalni cistotu", i ja jsem mel obavy, jak to dopadne)

2) Jeste zpet k backportum, konkretne backports.org:

  Neni to oficialni soucast Debianu, ale co u Debianu je skutecne
oficialniho? Zastresuje to Nobse (Norbert Tretkowski), ktery takhle
rozsiril svuj puvodni osobni projekt. Projekt vykazuje znamky
zivotaschopnosti a ma potencial stat se "oficialni" soucasti Debianu

3) Vytky na delku release cyklu neberu, kazda "Enterprise" distribuce ma
ve skutecnosti podobne delky cyklu (a pridava casto neco jako prave
backports.org). Argumenty "ja chci sambu jen z rady 2.x a ne 3.x" lze
prijmout a oponovat jim jen tak, ze Debian je o prispivani, proc se
nedohodnout s Nobse a pripadne se spravcem sambackych balicku a nevytvaret
specialni verzi?
  Mam dojem, ze uz prilis mnoho lidi zapomnelo na to, ze Linux neni jen o
tom, ze zajdu do kramu si ho koupit.

4) Debian sam o sobe s vami SLA nepodepise. Svata pravda. Musite se
obratit na nekterou z firem, ktera na Debianu stavi. Ano, zadna dosud
nepusobi celosvetove a vetsinou se jedna o firmy s distribucemi urcenymi
na desktop (zajimave, Debian prece je na desktop nevhodny :-) Duvodu je
povicero, ale mezi zasadni lze zaradit hlavne mizivou podporu komercnich
tvurcu jako je Oracle. Argumenty, ze nemaji partnera, neberu. Je tu letita
Progeny. Uvidime, jak dopadne Canonical (Ubuntu). Pripadne Perensuv
Userlinux.

5) Jestli nekdo ziskal dojem z mych dvou prispevku, ze nemam rad Red Hat,
tak to ziskal dojem spravny. Uznavam prinos Red Hatu k rozvoji Linuxu (sam
jsem na nem zacinal a jsem vdecny, ze plati Coxe), ale jeho chovani obcas
pripomina jednu firmu. Neni nad prezdivku MS Linux :-) Presto se v
diskuzich na toto tema (a toto neni diskuzni forum) uchyluji k argumentum,
vybudovanym na zaklade znalosti konkurence a ne uboheho maskovaneho
napadavani na zaklade prekroucenych polopravd.

> --
> David Rohleder						davro na ics.muni.cz
> Institute of Computer Science, Masaryk University
> Brno, Czech Republic

S pozdravem

         Milan Jurik

P.S.: Ukonceme tu nikam nevedouci debatu, zakopy vyhloubeny, nema cenu
opakovat Verdun ve forme obcanske valky. Jen se tu vzajemne trapne
urazime. Sam jsem tenhle e-mail poslal jako shrnuti informaci hlavne
ohledne Backports.org, protoze ty mnohym dosud chybi (nesnasim testing na
verejne dostupnych serverech, o unstable nemluve, strilel bych za to :-)