Info: Re: Debian backports

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Neděle Září 26 11:32:09 CEST 2004

Milan Jurik <M.Jurik na sh.cvut.cz> writes:

> Preji prijemny den,

> No, tak trivialni to obcas neni.

Rozhodne je to jednodussi nez v jinych oblastech.

>   Cela debata ujela zase nekam jinam, ted jsou Debianiste fanatici a pan
> Kerslager ten rozumny pan, co se je snazi napravit a privest k rozumnemu
> chovani :-)
>   Strucne:
>
> 1) SLA urcite poskytuje vyssi zaruku nez poskytuji "free" distribuce.
> Mozna je to trosku sporne (co udelate, kdyz RH zavre kram? Donedavna jsem
> si myslel, ze Debian ho prezije, ale kdyz se na jare rozvirila trapna akce
> "boj za totalni cistotu", i ja jsem mel obavy, jak to dopadne)

SLA neni forma zaruky. Je to obvykle pouze ujednani ve stylu "kdyz se
vam neco stane, tak my se na to do X hodin mrkneme a zacneme se tim
zabyvat". Co to je za formu zaruky?

Kdyz vezmeme jakoukoliv distribuci linuxu, tak je to pouze hromada
softwaru poskladaneho dohromady. Jakou zaruku mohu poskytnout na
software, ktery nemam pod kontrolou?

> 2) Jeste zpet k backportum, konkretne backports.org:
>
>   Neni to oficialni soucast Debianu, ale co u Debianu je skutecne
> oficialniho? Zastresuje to Nobse (Norbert Tretkowski), ktery takhle
> rozsiril svuj puvodni osobni projekt. Projekt vykazuje znamky
> zivotaschopnosti a ma potencial stat se "oficialni" soucasti Debianu

Dobre jmeno distribuce je dano kvalitou, kterou produkuje. Pokud tedy
maji debian backports nejake dobre jmeno, je to dano dlouhodobe
kvalitni praci a neni duvod se obavat pouzit backports, pokud se
clovek neboji pouzivat Debian (ktery se vyznacuje stejnou
charakteristikou).

Brno, Czech Republic