PostgreSQL frontend

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek janousek na fonet.cz
Čtvrtek Září 30 13:17:58 CEST 2004

	To mate samozrejme pravdu, pokud by kazdy uzivatel co chce
Oracle investoval 50% z ceny do PostgreSQL nebo aspon do firem, ktere
oficialne podporu PostgreSQL delaji, urcite by to bylo srovnatelne v
horizontu par let (a naopak by chybelo nekolik veci, ktere jsou sice to
the best z hlediska Oracle, ale pro prakticke vyuziti skoro k nicemu)...

	Jinak dle meho nazoru rozumne nastroje jsou, nejsou sice moc
dokonale => nelze srovnavat s komercnimi ucelenymi baliky - na stranu
druhou treba ten Oracle z meho pohledu neni dobry priklad, tisickrat
bych vrazdil za jeho sqeleho designera a aplikace, ktere pak z nej
"padaji" (jsou generovany) - ale jsou ekvivalentni - je fakt, ze o MySQL
se zajimam okrajove, protoze bylo (a IMHO stala je) pro mne dost duvodu,
proc MySQL povazovat pouze za hracku (a do flame na toto tema se
nezapojim, sorry) a PostgreSQL za databazi implementujici spoustu
modernich i starodavnych (historickych) pohledu na svet dat a proto je
vhodny pro kohokoli, kdo chce okusit enterprise, ale nema ted na to
finance... - treba jednou bude mit a pak prechod je daleko snazsi nez z
MySQL...

	Takze pokud Vam nastroje pro MySQL vyhovuji (priznam se, ze z
meho povedomi by nevyhovovalo nic, ale to je mozna jen muj spatny
pohled), zustante u MySQL, PostgreSQL je o trochu necem jinem....

PS: Pro podporeni meho pohledu zduraznuji, ze nikdy (NIKDY!) do
PostgreSQL nelezu pres pqlib ci jak se to zove ale zasadne pres ESQL
nebo JDBC...