EDGE cez BT a Motorola V547

linux na mga.sk linux na mga.sk
Pátek Duben 1 09:14:02 CEST 2005

   nazdarek,

tak som si spravil maly 2dnovy prieskum a musim sa priznat, ze som (ako
ortodoxny presadzovatel linuxu) strasne, ale strasne sklamany tym co som
zistil.

googlovanie a prezeranie vsetkych moznych konferencii ma dotlacilo ku
nasledujucemu strasnemu poznaniu:

- problem typu "no buffer space available" vuobec nie je taky ojedinely ako sa
zda ale naopak pomerne rozsireny. tyka sa ruozneho zeleza, ruoznych
distribucii, ruoznych sieti (dial-up, gprs, adsl atd.), ruoznych ludi, ale
hlavne linuxu :(

- ide jednoznacne o problem softwarovy a nie hardwarovy a to problem bufferov v
jadrovych moduloch

- tento problem sa vyskytuje uz v prispevkoch z roku 2001 a pretrvava!

- na tento problem som nasiel strasne vela mudrych rad typu "aha, ved to mas tu
v zdrojakoch" co mi pripada ako poriadne dementna odpoved, pretoze to si viem
najst aj sam. ale podstatne je, ze nikto sa nezamyslel PRECO je v jadre
RUOZNYCH distribucii takyto problem uz X rokov skryty a NIKTO s tym NIC
nerobi?! a hlavne  ma zaraza, ze takmer nikoho nezaujima ako ho riesit, staci
najst chybu v zdrojakoch a uz som frajer (najst text v zdrojakoch je asi
strasna frajerina, fakticky)

- nenasiel som na tento problem ziaden workaround, ktory by to riesil a to som
cital ruozne hokusy pokusy od vymeny sietovych kariet, otravovania providera,
carovanie so sysctl(najcastejsie a bezvysledne pokusy), reinstalacie linuxu,
carovanie z netstat :), hranie sa s velkostou arp tabulky az po rekompilaciu
jadra, comu sa chcem vyhnut, pretoze ani to vzdy nepomohlo (co muoze byt
problem medzi stolickou a klavesnicou).

takze mi vyvstava otazka, preco linux ako sietovo zamerany OS nezvlada taku
jednoduchu a pren zakladnu cinnost ako sietove pripojenie a je potrebne kvuoli
oprave tohto faktu rekompilovat jadro co vuobec nie je laicka ani casovo
nenarocna cinnost a to uz niekolko rokov?

ako fakt zarytemu linuxakovi presadujucemu linux u vsetkych pribuznych a znamych
a aj v IT koncernoch, kde som pracoval a pracujem mi nezostava nic ine ako cez
do krvi dohryzene pery a v stave rodiaceho sa sialenstva pripustit: toto sa mi
este pod m$windoz nestalo :(((((( paneboze preco?!

pani, viem ze je toto strasne krasna tema na flame, ale prosim vas nerobte to.
ja som si len musel trosku verejne ulavit, ale nech to zostane medzi nami.
pokial vsak viete o nejakom rieseni, pls sem s nim, pretoze tento problem
neriesim len u seba a ked si predstavim, ze budem musiet prist s tym, ze to
NEJDE opravit, alebo ze bude treba rekompilovat jadro (ten muoj znamy povedal
ze  kompilovat jadro uz nikdy viac! asi vie o com hovori :) tak sediviem,
stracam chut do jedla a nespim.

pls, help... riesenie typu "restartuj kazdych 5 minut interface" NIE JE
riesenie.

  vdaka moc za pomoc aj za psychicku podporu.

    g.

Citát linux na mga.sk: