bind

Vladimir Naprstek vladimir.naprstek na scplyn.cz
Čtvrtek Duben 7 10:08:56 CEST 2005

a) ve win se v nastaveni protokolu TCP/IP muze nastavit pripona dns (tak
nejak se to asi jmenuje), to je to same.

b) dns nic nedela, jen vraci odpovedi na pozadavky, ale ty pozadavky
nikjak neupravuje. On totiz resolv.conf nepatri k dns ale k nastaveni
site na lokalnim pocitaci. takze pokud zadate jmeno pocitace jen kratce
(bez domeny), tak sitovy subsystem podle resolv.conf doplni domenu a
tohle posle jako dotaz dns serveru a ten vrati vysledek. muzete si to
overit - nejdriv si nastavte spravne search a zkuste nslookup jmeno, pak
zakomentujte search v resolv.conf a zkuste opet nslookup. Nemelo by to
fungovat. Nejlepe si to overite, pokud dns bezi na jinem stroji, aby
jste mel jistotu, ze se vam ty konfigurace nepletou...

--
Vladimír Náprstek