Script pro nahozeni linky pro Dlink- D360T ADSL modem

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Čtvrtek Duben 7 12:05:36 CEST 2005

Dd,

jak nekteri zaznamenali, valcil jsem tu s ADSL modemem Dlink
D360T a nahazovanim linky.

Jen drobna rekapitulace:

1) Modem preda konektivitu na pocitac az pote, co ze strany
pocitace probehne vyjednani adresy protokolem DHCP.

2) Po pomerne kratke dobe vsak dhcp server na modemu prestane
poskytovat adresu, takze ji dhcp client z rozhrani shodi a tim
padem prestane fungovat pripojeni na internet (ta kratka doba je
cca 15 minut).

Napsal jsem si tedy skriptik, ktery spoustim z cron-u kazdych
5 minut. Co skript dela:

- otestuje, zda uz nebezi skript spusteny pred nim (lock soubor).
- pokud ano, konec, pokud ne, otestuje pingem, zda dostane
  odpoved od nejakeho zvoleneho pocitace/routeru apod. (Prosim,
  upravte si, ta IP adresa, ktera tam je, povetsinou nefunguje)
- pokud odpoved je, maze se lock a konci.
- pokud odpoved neni, nahodi se dhclient na zvolenem rozhrani
  a pote, co skonci, zabije se prikazem killall.
- znovu se otestuje, zda se povedlo nahodit spojeni, pokud ne,
  opakuje se tanecek s dhclientem
- pro pripad, ze by se stal mezitim restart, tak skript odchytava
  SIGINT a SIGKILL, smaze lock a skonci.

Script davam volne k dispozici, pokud napisete vylepseni, tak mi
ho, prosim, zaslete (nechce se mi tam psat, ze je to pod GPL
a licenci pribalovat a tak)...

Doufam, ze to nekomu pomuze.

Zdravi
Honza Marek