Sirokouhly displej a externi VGA

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Čtvrtek Duben 7 12:16:32 CEST 2005

	Mam laptop se sirokouhlym displejem (1280x800;
http://www.fi.muni.cz/~kas/m6r/) a obcas resim takovy problem,
jak z neho korektne promitat slajdy nebo video na projektoru s normalnim
pomerem stran (1024x768).

	Jedna moznost je nadefinovat si v X rezim 1024x768
a do toho se prepnout pro promitani (a na displeji pak videt nespravny
pomer stran). Napadlo me ale, jestli by se pres Xineramu nebo neco takoveho
(driver "radeon" v X.org ma nejake svoje prostredky) nedala vydefinovat
externi obrazovka se svymi vlastnimi parametry - treba 1024x768 s tim,
ze by na teto obrazovce bylo totez, co na prislusne velkem vyrezu
interniho displeje.

	Akorat bych potreboval, aby kdyz reknu nejake
aplikaci, ze ma bezet ve full-screen rezimu, tak abych nejak mohl rict,
jestli ma jit o 1024x768 nebo o plnou velikost 1280x800.
Jde tohle nejak "portabilne" udelat? Pripadne umi treba OO Impress
zobrazovat na internim displeji i neco navic (treba okolni slajdy
nebo poznamky)?

	Nechci mit druhou hlavu vedle te prvni natrvalo (i kdyz
zrovna nepromitam), protoze by mi tam pak utikal kurzor :-)

-Y.