Sirokouhly displej a externi VGA

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Čtvrtek Duben 7 13:49:33 CEST 2005

Jan Kasprzak wrote:
: Napadlo me ale, jestli by se pres Xineramu nebo neco takoveho
: (driver "radeon" v X.org ma nejake svoje prostredky) nedala vydefinovat
: externi obrazovka se svymi vlastnimi parametry - treba 1024x768 s tim,
: ze by na teto obrazovce bylo totez, co na prislusne velkem vyrezu
: interniho displeje.

	Dalsi pokrok a dalsi problemy:

	Vyzkousel jsem reseni driveru "radeon" - v podstate je to to
co chci, ale:

- je-li externi viewport mensi nez celkovy rozmer displeje, neni tento mensi
	viewport "ukotveny", ale pri posunu mysi mimo jeho dosah se viewport
	roluje. Nezjistil jsem jak to rolovani vypnout.
- XVideo overlay je standardne na prvni obrazovce. Podle xvinfo(1)
	existuje xv parametr XV_SWITCHCRT, kterym lze prepinat, na ktere
	hlave se overlay uplatni. Ale nezjistil jsem, jak tento parametr
	nastavovat (v mplayeru nebo i oddelene). Jde to nastavit natvrdo
	v xorg.conf (Option "OverlayOnCRT2" "on"), ale ja to nechci mit
	natvrdo (vetsinou potrebuju overlay na prvni hlave).

: 	Akorat bych potreboval, aby kdyz reknu nejake
: aplikaci, ze ma bezet ve full-screen rezimu, tak abych nejak mohl rict,
: jestli ma jit o 1024x768 nebo o plnou velikost 1280x800.
: Jde tohle nejak "portabilne" udelat? Pripadne umi treba OO Impress
: zobrazovat na internim displeji i neco navic (treba okolni slajdy
: nebo poznamky)?

-Yenya