squid a viacnasobny traffic controll (shaping)

linux na budatin.sk linux na budatin.sk
Pátek Duben 8 15:14:33 CEST 2005

Prajem pekny den !

Mam problem sklbit squid s riadenim shaping-u pre viacere hosty v intranete s roznymi rychlostnymi obmedzeniami.
Riesenie pomocou delay pools options by bola degradacia mojho dynamickeho shapingu.

Prosim viete niekto poradit ako dokonfigurovat squid k niecomu z nasledovneho:

* dosiahnut aby stahoval z internetu subory iba v takom tempe ako prepusta shaping konkretnemu host-u ?
* da sa dosiahnut podpora MARK-ovania paketov, hlavne smerom do internetu, ktore by som mohol spokojne vyuzit k riadeniu tokov ?
* dokaze squid zachovat zdrojovu adresu hosta (predpokladam moznost nasledneho oznackovania paketu s naslednym NAT-ovanim) ?

Vdaka

Martin