KOMERCE: Novy kral mezi distribucemi

Milan Jurik M.Jurik na sh.cvut.cz
Úterý Duben 12 14:12:19 CEST 2005

Preji prijemny den,

On Tue, 12 Apr 2005, Milan Kerslager wrote:

> [...]

Vzdycky? Safra, tak to asi ty stroje, o ktere se staram, jsou neuzitecne.

> Pletete si interval pro vydavani novych verzi a dobu podpory (nesouvisi
> to spolu prakticky vubec - spise naopak dlouhe prodlevy a zastarale
> komponenty spotrebovavaji cas na backporty a snizuji jejich
> duveryhodnost).

V jednom mate pravdu, vydani Sarge cca 36 mesicu po Woodym je ostudne.
Duvody pro to existuji dva, viz nize.

Jen pro zajimavost, doba podpory pro Potato po vydani Woodyho byla cca
rok. To se samozrejme s komercnim RHELem neda srovnat.

> Krome toho zapominate, ze sami Debiani vyvojari dlouhodobe breci a
> verejne slibuji, ze "uz brzy" se release politika vylepsi (tj. ze se
> budou dodrzovat terminy, ze se bude vydavat casteji a ze doba zamrznuti
> bude zkracena).

Krize nastala u Woodyho, kdy to trvalo cca 2 roky od Potato. Debian se z
toho castecne poucil, nasel mozne cesty, jak z toho ven. Proc
nezafungovaly? Jsou dva omilane duvody:

1) Novy instalator. Sarge mel byt venku koncem roku 2003, ale s novym
instalatorem, protoze hromada lidi mela silnou averzi k boot-floppies.
Jenze autori noveho instalatoru extremne trapne precenili sve sily.
Instalator je skutecne venku az nyni (viz prave Ubuntu).

2) Spatny management buildd farmy pro security team. Opet selhani
nekterych jedincu, kteri nemeli cas/chut opravit prislusne DAK, jak bylo
treba, ale deklarovali, ze na tom pracuji. Bohuzel v obou pripadech
Anthony Towns (byvaly release manager) prilis veril nekterym vyvojarum.

Shrnuto, problemem byla komunikace a rizeni. U komunity cca 1000 vyvojaru
volne zdruzenych zajistit rizeni je extremne narocne. Predchozi DPL
dokonce na toto tema snad vytvarel i cast sve disertace :-)

> ???

Proc otazniky. Vy snad mate vsechny sve servery premigrovane stroje na
RHEL 4? Zadny 2.1 uz nemate?

S pozdravem

         Milan Jurik

P.S.: Debian po Ubuntu neslape. Nazor na to, ze Ubuntu se trha a vzdaluje
od Debianu vyjadril zakladatel, ktery ale ani neni v dnesni dobe mezi
hlavnimi vyvojari.