Preco zeru programy tolko ramky?

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Sobota Duben 16 11:21:26 CEST 2005

On Sat, 16 Apr 2005, Peter Surda wrote:

> shurdeek  4517  0.6 24.1 345204 245496 ?     R    Apr05  92:59 /opt/firefox/firefox-bin
> (firefox ma otvorenych 7 tabov s jednoduchymi strankami)

Osobne mam pocit, ze FireFox od verze 1.0RC1 obsahuje nejaky hodne osklivy
memory leak - objem pameti kterou sezere roste pomerne hodne rychle od
sveho spusteni a nikdy toho moc neuvolni.

Bug jsem zatim nesubmitoval ze dvou duvodu

- neumim presne popsat symptomy pri kterych k tomu narustu dochazi
nejdramaticteji
- protoze mne ten forefox timhle tak otravil tak jsem se vratil zpatky k
Mozille, takze uz mne to zas tak netrapi :)

> shurdeek  4537  0.0  4.3 138884 44296 ?      R    Apr05   2:18 /opt/Acrobat7/Reader/intellinux/bin/acroread --display :1.0 -progressPipe 3 -exitPipe 4
> (acroread vlastne vobec v popredi nebezi, zostal tam odkedy som vo firefoxe
> pozeral nejake pdfka)

Acroread je staticky zkompilovana binarka, takze v sobe obsahuje glibc,
gtk2 (ta evrze 7.0) a spoustu ostatnich blbosti, ktere by za normalnich
okolnosti byly tahany z dynamickych knihoven. To je dan za closed-source
programy distribuovane jako binarky (a tudiz je nutne je mit slinkovane
staticky, aby je mohli poskytovat obecne 'pro platformu linux' :) ).

> shurdeek  5813  0.0  1.7 229764 17888 ?      S    Apr10   0:07 java_vm
> (ziadny javovy applet momentalne nebezi)

K jave se nebudu vyjadrovat. Je to vec kterou bytostne nesnasim a tudiz
bych byl neobjektivni :)

> shurdeek 22474  0.0  5.1 166264 52444 ?      S    Apr13   0:15 /usr/lib/ooo-1.1/program/soffice.bin -writer
> (je otvoreny jeden dokument, ktory obsahuje tabulku s asi 30timi riadkami a
> 4mi stlpcami)

Openoffice je podle mne podobny pripad jako acrobat (i kdyz se samzorejme
nejedna o vec s uzavrenymi zdrojaky). Jelikoz maji implementovane na
vsechno vlastni layouty, nepouzivaji zadne sdilene knihovny a-la qt/gtk,
... Navic jsem ted prave zjistil ze napriklad na Fedora Core 3:

# ldd `which oowriter`
        not a dynamic executable

Coz mne trosku prekvapilo.

> Linux je casto prezentovany pre optimalne vyuzitie zdrojov,

Obavam se ze toto prestalo platit v dobe kdy se o linux zacaly zajimat
ruzne spolecnosti ktere se snazi z nej udelat nejake 'enterprise' reseni.
Ale nechci spustit nejakou flame :)

--
JiKos.