Preco zeru programy tolko ramky?

Peter Surda shurdeek na routehat.org
Sobota Duben 16 11:45:53 CEST 2005

On Sat, Apr 16, 2005 at 11:21:26AM +0200, Jirka Kosina wrote:
> Osobne mam pocit, ze FireFox od verze 1.0RC1 obsahuje nejaky hodne osklivy
> memory leak - objem pameti kterou sezere roste pomerne hodne rychle od sveho
> spusteni a nikdy toho moc neuvolni.
Mne to bohuzial robil browser (najprv mozilla potom firefox) od nepamati, t.j.
minimalne 2 roky (predtym som to nemeral). Vacsinou som ho casom zavrel a
spustil znova, lebo pouzivam thin client a donedavna som bezal normalny X a
tam mi zaroven vzdy zacal zrat pamat xserver a ked som sa o to nepostaral, tak
nakoniec dosla a potom ixy spadli.

Teraz pouzivam vnc (vid moje predchadzauce postingy o hladani optimalneho
protokolu na thin clienty) a co zerie pamet je teda Xvnc (momentalne okolo
100MB), ale kedze to je na servri tak mi je to jedno, a aj ked mi nahodou
lokalne ixka predsa spadnu (zatial sa mi to stalo raz) tak sa znova nalogujem
a reconnectnem.

> Acroread je staticky zkompilovana binarka, takze v sobe obsahuje glibc, gtk2
> (ta evrze 7.0) a spoustu ostatnich blbosti, ktere by za normalnich okolnosti
> byly tahany z dynamickych knihoven.
Aha ok, uz som ticho.

> K jave se nebudu vyjadrovat. Je to vec kterou bytostne nesnasim a tudiz
> bych byl neobjektivni :)
Povedal by som to iste, poznam vsak jedneho typka ktory v jave dokaze uplne
magicke veci a myslim, ze napisat to v inych jazykoch by trvalo dlhsie. Osobne
javu vsak tiez rad nemam ;-).

> # ldd `which oowriter`
>         not a dynamic executable
Potvrdzujem, u mna tiez, to bude teda asi tiez tym.

> Obavam se ze toto prestalo platit v dobe kdy se o linux zacaly zajimat ruzne
> spolecnosti ktere se snazi z nej udelat nejake 'enterprise' reseni. Ale
> nechci spustit nejakou flame :)
Ono to isty zmysel dava. "Enterprise" totiz nevadi vysolit 10.000 eur za
hardware ktory ma prezentovat 20 webstranok za hodinu a peniaze vrazene do
optimalizacie by boli vyssie.

Nastastie su vsak stovky distribucii takze kazdy si moze vybrat, navyse teraz
sa da kupit hardware bohato postacujuci na typicke ucely dost lacno. Cas na
recyklovanie Pentium I vsak uz asi pominul... ([reklama]... ale da sa na ne
nainstalovat Route Hat a ziskat bezkonkurencny vykon [/reklama]) :-))

> JiKos.
S pozdravom,

Peter Surda (Shurdeek) <shurdeek na routehat.org>, ICQ 10236103, +436505122023

--
Linux has not created a new kind of software, but a new kind of
IT professional—the guy who actually can save a company money.