Preco zeru programy tolko ramky?

d.petr na post.cz d.petr na post.cz
Sobota Duben 16 17:27:55 CEST 2005

----- PŮVODNÍ ZPRÁVA -----
Od: "Pavel Urban" <urbanp na mlp.cz>
Komu: linux na linux.cz
Předmět: Re: Preco zeru programy tolko ramky?
Datum: 16.4.2005 - 16:45:16

> Hmno... to je zajimava filozoficka otazka ;-) Jak to
> chces resit? OOM
> kill je neco, co ma za ukol vybrat nejaky co nejmene
> podstatny proces a
> jeho zabitim uvolnit pamet. Je jasne, ze to je hodne
> extremni reseni
> extremni situace. Pokud bys chtel, aby kernel zacal
> problem nedostatku
> pameti resit driv, znamenalo by to, ze by se Ti zacaly
> 'nahodne' vybrane
> procesy zabijet jeste predtim, nez ta pamet dojde.
> Nejsem si jist, ze
> bys neco ziskal.

   No, na me uz to skoro pusobi tak, ze na to, aby jadro neco
odstrelilo, prece jen potrebuje kousek pameti, jenze ta pamet
prave dosla a proto nemuze nic odstrelit, aby ji uvolnilo.

> Jinak existuji hlidace, kteri jsou schopne hlidat
> spotrebu pameti
> urcitymi procesy a v pripade, ze je toho sezrano uz
> prilis, tak provedou
> akci - napriklad proces zrestartuji. Jako priklad mohu
> uvest oblibeny
> projekt Monit (http://www.tildeslash.com/monit).

   Ono se neda rict, ze by mi vsechno sezral jeden program.
Vetsinou jich mam pustenych vic, takze jednotlive programy v tu
chvili treba zerou jeste primerene, jenze dohromady je to moc.

Petr

--
Ochrana proti přesměrování na drahé linky. Již žádné vysoké účty!
VOLNÝ internet alarm - ještě bezpečnější surfování!