Jaká grafická karta na dva monitory

Oak oak.brno na seznam.cz
Pondělí Duben 18 17:26:12 CEST 2005

Dobry den,

> Ve finále bych chtěl dopracovat do stádia, kdy budu mít připojeny dva
> lcd displeje, a nejlépe mít puštěn jen jeden xserver a pracovat

1 XServer to neni problem, obtiznejsi nastaveni spis muze byt
XServer+konsole. Oddelene XServery by taky nemely delat potize (byval to
default), ale to neni to co chcete...

> stylem, že na jednom monitoru budu mít 1 a 2 workspace a na druhém 3 a
> 4 a běžným přepínáním, nebo přetahovaním oken, jako
> mám ve fluxboxu, je to možné?

No nevim jak to funguje ve Fluxboxu, kazdopadne to nezavisi na graficke
karte, nepouzijete-li nejake specialni ovladace od vyrobce. I tak vsak
tyto ovladace budou muset pracovat s nastavenim XServeru, takze pro ne
plati asi obdobna pravidla...
Pokud chcete bezet na jednom Xserveru a mit moznost pretahovani oken,
hledate Xineramu. Ne ze by jste musel neco doinstalovavat, pokud mate
alespon trochu "cerstvou" (podpora je cirka od 2001) distru, podpora pro
Xineramu je jiz velmi pravdepodobne zakompilovana. Prectete si Xinereama
HOWTO.
V KDE to funguje tak, ze mate jednu velkou plochu, po ktere muzete
programy vselijak pretahovat. Pokud je maximalizujete, maximalizuji se
do monitoru v kterem je vetsi cast tohoto okna. Nektera nastaveni jsou
rozilna pro kazdy monitor/zobr.zarizeni (napr. Monitor 0 a 1), jina jsou
sdilena (nastaveni panelu, apod.). Fluxbox muze mit sva vlastni
specifika, hledal bych na jejich strankach ci diskuzi klicove slovo
"Xinerama".

> Pokud ano, jakou by jste mi doporučili cenově dostupnou grafickou
> kartu, která bude mít dsub a dvi výstup pro ty dva monitory.

No dva DVI vystupy na karte neni problem - mate ale uz ty LCD?? Oni jsou
totiz ty LCDcka s DVI vstupem *podstatne* drazsi, jen ten digitalni kabl
k nim  stoji pulku toho co normalni monitor... Ty levnejsi co vidite v
akcich a trhacich maji normalni analogovy kably...
OT: <noflame>Dosel jsem k poznani, ze monitor je monitor... Lepsi koupit
za cenu jednoho kvalitniho digitalniho LCD dva velky a kvalitni monitory
a hlavne nemit starosti s barvama.</noflame>

> Aby fungovala nějak normálně v linuxu, teda konkrétně opengl.

To Vas mozna trochu zklamu. Existuji sice hlasy ze jde zkombinovat 3D
akceleraci a dva monitory, ale nikdy nikdo me (pred cca 2-3 roky) ani
lidem co se ptali po me tu v diskuzi neporadil jak toho skutecne a
prakticky dosahnout. Oficialni stanovisko vyrobcu ovladacu tech karet co
jsem mel ja je, ze to nelze. Take nazor vetsiny lidi, co maji vice
zobrazovacich zarizeni a praxi s jejich konfiguraci.
Reseni je udelat si dve konfigurace, ktere si muzete vybirat pri startu
systemu - jednu pro dva monitory, jednu pro pouze 1 monitor a zaplou
akceleraci.

> Máte někdo s tímto řešením zkušenosti?

Ne, tak jak si to predstavujete, to nemuze fungovat (nebo alespon v dobe
nez jsem zacal cestovat a zbavil se stolniho pocitace - pred rokem).

Zdravi,

Oak