Jaká grafická karta na dva monitory

Vaclav Stepan w na linux.fjfi.cvut.cz
Pondělí Duben 18 20:52:22 CEST 2005

haaja napsal(a):
> Dobry den,

Presne takhle to funguje, pokud mate jeden X-server, monitory jako dva
displaye a vypnutou Xineramu. Nezavisle prepinate plochy, mys muze mezi
monitory, IMHO je i spolecny clipboard. Nemuzete ovsem pretahovat okna.
(Btw - tehoz lze dosahnout pomoci x2x mezi dvema pocitaci - treba ze
pripojite notebook a pisete na nem ze stolni klavesnice.)

Muzete pustit dva X-servery, jen si pak asi budete muset nejak
presmerovat pointer a klavesnici mezi nimi.

Pokud chcete pretahovat okna, zapnete Xineramu a monitory sloucite do
jedne vetsi plochy. Jak si to osefuje window manager je na nem.

Nepotrebujete na to nutne kartu s dvema vystupy, muzete zkombinovat dve
normalni. Nejsem si jist, jestli to jde udelat s jakymikoliv dvema
kartami a kdyz jsem zkombinoval Matrox Mystique a S3 Virge, chytlo se to
krasne (jiste, Virge jeste o DVI vystupu ani neslysela). Pravda,
Mystique pribrzdil prakticky na uroven Virge...

> Spíše mě jde hlavně jestli teda to přetahovaní funguje v praxi, nebo
> spíše by mi vyhovovalo to když dám alt f1 pracuji v prnim workspace na
> prvnim monitoru,
> když alt f3 pracuji na druhém monitoru.

Pretahovani funguje. Tomu s f1 a f3 nerozumim, nestacilo by otocit hlavou?

Vaclav Stepan