Preco zeru programy tolko ramky?

Pondělí Duben 18 23:31:26 CEST 2005

On Sun, 17 Apr 2005, Peter Surda wrote:

> Ehm, nechcem moc rypat, ale co by si mi namiesto toho poradil?

Bohuzel to vypada, ze ty programy, co bych mohl s cistym svedomim
doporucit, jeste nebyly naprogramovany. :P

> a na prezentacie (ktore vacsinou musia bezat aj pod windowsom) nic ineho
> nepoznam.

Sverazny zpusob k prezentacim ma podle vseho Michal Zalewski.
Navstivte http://lcamtuf.coredump.cx/ a hledejte "powerpoint". :)

> Ja mam ten dojem tiez a preto ked sa da, swap nepouzivam :-))

Thrashovat se da i bez swapu. Dokonce za "vhodnych" podminek jeste lepe.
(Je rec o vypadcich stranek s kodem.)

On Sun, 17 Apr 2005, Jaroslav Lukesh wrote:

> me tak bral zcela bezne moziilli mail. To byl jeden z momentu pro opusteni
> mizilly a prechod pod kmail, ten zere nanejvys co jsem videl 56M, bezne kolem
> 30.

I to je na postovni program az moc.

> jojo, ale problem je, ze nekdy to schvati upolne, tedy ani po ukonceni
> aplikace nic nevrati.

Jak nevrati? Viz nize.

> a umi je ty nastroje taky uvolnit?

Neumi. Jediny zpusob, jak primet nekooperativni proces k vraceni pameti
zpet operacnimu systemu, je te ten proces zabit.

Zajimave je, ze treba v Mozille je nejaky kod, ktery muze za urcitych
okolnosti zatlacit na pilu a uvolnit nejakou pamet (zejmena cache), ale
nefunguje to moc dobre. Potiz je v tom, ze aby melo smysl vracet pamet OS,
tak by se musel uvolnit cely velky souvisly blok. Aby to tak nejak
fungovalo, tak to vyzaduje specialni alokator, ktery dava veci, ktere bude
uvolneny najednou, na jednu hromadu odlisnou od hromad, kam dava jine
veci. Nakonec je skoro nejjednodussi klasicke unixove reseni: spustit novy
proces a nechat ho pak chcipnout.

On Mon, 18 Apr 2005, Jaroslav Lukesh wrote:

> dekuji, ale jak se dozvim, ktere cisilko tu ramku blokuje, kdyz uz nebezi?

Umrti procesu samozrejme jim obsazenou pamet uvolni.  Nebo aspon by k tomu
melo dojit, pokud ne, tak je nekde VELKA chyba.

On Mon, 18 Apr 2005 d.petr na post.cz wrote:

>    Coz o to, mne to po chvili prestane swapovat, jenze pak uz je
> to jen tuhe (ze by ztuhnul i ten swap?).

Tak to je blbe.

>    Ne. Uz jsem o tom sice uvazoval, jenze mam vzdycky z podobne
> zasadnich zasahu obavy.

To je chyba, ze nemate zurnalovy fs. Smyslem existence zurnaloveho fs
je prave prevence rozbitych filesystemu v pripade, ze dojde k necekanemu
preruseni provozu.

>    Ja nemam nic proti tomu, aby treba Mozilla nebo Gimp sezraly
> skoro celou pamet, kdyz bezi samy. Ale kdyz si je pustim najednou
> a jeste neco k nim, nastane samozrejme problem driv, nez jeden z
> nich presahne unosnou miru.

Coz vede k zajimave otazce, co by se melo stat, kdyz bude spusteny jeden,
hodne toho sezere, a uzivatel spusti druhy, ktery bude chtit take nejake
misto na slunci, aniz by ukoncil ten prvni.