Lokalni imap server

Petr Vyhnal konfera na simerion.net
Úterý Duben 19 16:55:19 CEST 2005

Michal Koudelka napsal(a):
> Ahoj,
>
> Uzivatele nemam, chci to pro sebe, chtel bych zkratka dostat pod kontrolu
> vsechny ty schranky ktere se mi na netu vali a moci na ne pristupovat
> odkudkoli z libovolneho klienta :) Na ten uw-imapd se podivam, diky za typ

Zdravim!

No Cyrus je v tomto pripade opravdu spise jak s brokovnici na vrabce.
UW-IMAP pouziva klasicky unixovy mbox, coz muze byt problem, pokud
predpokladate hodne mailu. Tyto maily jsou pak totiz v jednom souboru a
nasledne prohledavani, mazani a tak podobne je dost zdlouhave. Spis bych
doporucil zkusit courier-imap. Ten pouziva maildiry, kde je kazdy mail v
samostatnem souboru. Na konfiguraci je jednoduchy. Ohledne fetchmailu,
musite mu nejak naznacit, co ma s maily delat. Standardne je totiz
predava lokalnimu MTA, tj. postfix, sendmail, apod. Musel by ste mu
nejak vysvetlit, ze je ma cpat do konkretniho mboxu pripadne maildiru a
nebo je predat nejakemu MDA (procmail, maildrop), ktere je do
mboxu/maildiru doruci. Osobne bych sel asi cestou
fetchmail->procmail->maildir->courier-imap. Hlavne berte v potaz, ze
IMAP/POP3 server je pouze daemon, ktery funguje jako rozhrani mezi
klientskym mailovym programem a souborem/soubory na serveru, ktera
obsahuje maily. Ty se tam ale nejak musi pred tim dostat. Na to jsou
pave zminene MTA a MDA.

Rudiik