Jaká grafická karta na dva monitory

Oak oak.brno na seznam.cz
Úterý Duben 19 18:35:16 CEST 2005

Jan Fuchs wrote:

>Ahoj,

> 6 600 - LCD monitor s DVI vstupem
>-6 300 - LCD monitor bez DVI vstupu
>------
>   300Kc - to je opravdu *podstatne* drazsi ;-D

No kdyz jsem uvazoval o navratu do Ceska v zari minulyho roku, tak
nejlevnejsi znackovy 17" LCD *bez* DVI (vc. DPH) stalo cirka 12000 a to
to melo rozliseni pouhych 1280x1024 a *s DVI* stalo nejlevnejsi okolo 18
000 Kc. Samozrejme jsem zkousel ruzne dodavatele a myslim ze znam ty
nejlevnjsi v Brne. Ze by se *koncove* ceny tak readikalne zmenily za 10
mesicu? Mozne je vse.

> 300 - DVI kabel
>*  2
>----
> 600Kc - kde kupujete tak levne CRT monitory...

No na kabl jsem se ptal jen na jednom miste, pry 1800. 15" monitor se
stejnym rozlisenim jako kvalitni LCD (1280x1024) dnes za 3600,-
sezenete, nebo ne? Kazdopadne je spravne ze jste na to upozornil,
jsou-li Vase ceny skutecne pravdive. Ja to overit jen tak nemohu, jsem v
zahranici.

>Jinak redukce DVI-VGA stoji 100Kc.

No to je ale totalne na nic... Misto digitalniho prenosu obrazu pak mate
stejne analogovy a kvalita obrazu jde hrube dolu. Zalezi pak na
uzivateli - pokud je to pro bezny uzivatele tak to samozrejme uplne
staci, ale pokud je to pro cloveka co travi u monitoru/LCD i 16 hodin
denne, tak mu i maly rozmazani na hranici svetlych a tmavych ploch bude
vadit... Nema pak smysl mit digitalni zarizeni a degradovat ho
analogovym propojenim.

>Jak je to se setrnosti k ocim LCD/CRT?

Take jsem *mel* tento nazor. Ale uz nekolik let vlastnim ruzna zarizeni
s LCD a tento nazor je ta-tam. Samozrejme, radiace LCD je asi nulova,
ale i radiace monitoru je dneska minimalni (i kdyz ozarovani 2ma 21" ma
monitorama spoustu hodin denne asi neni zrovna zdravy, kdo vi at me
odkaze na nejaky *solidni* clanek). Co se tyce *oci* jak pisete, neni
zadny rozdil jestli na Vas sviti monitor nebo LCD se stejnou intenzitou.
To pak nezavisi na monitoru ale na barevnem schematu - se svym *tmavym
schematem* v mym KDE muzu bez unavy oci ztracet neuveritelny mnozstvi
casu u pocitace, ale jakmile v praci vyskocim z cerneho CADu a zacnu
psat takovyto mail v Mozile, behem 10min me boli oci z palcive bileho
pozadi...

>Pouzivam Xineramu s Matroxem G550 AGP a jsem spokojen.

Ja mel GeForce2 MX400 64MB + druhou kartu, tu jsem nekolikrat vystridal.
Posledni byla tusim 8 MB SiS cosi. Spokojenost castecne - s Xineramou
jsem spokojenej byl az na to ze mi nekdy otevrela okno v mrtve zone (mel
jsem 2 ruzny monitory), ale s HW ne. Bylo to trochu  dobrodruzstvi
rozchodit, hlavne zpocatku, kdy byla Xinerama a vubec podpora vice
zobrazovacich zarizeni nova a vse bylo plne chyb, ve vyvoji.

>S G650 uz tak spokojeny nejsem.
>
>  - PC nabehne v konzoli
>  - prihlasim se a pustim X
>  - vypnu X => monitor nic neukazuje

Mel jsem podobny problem, pokud se (samo, po vymene desky ci duleziteho
HW) nastavil jako vychozi monitor ten PCI, pak byly *oba* bez obrazu az
do startu Xserveru. Stacilo v BIOSU prehodit default na AGP
grafiku/monitor a vse slapalo OK - nejdrive se spustil 1 monitor, pak
pri startu Xserveru i druhy, jak to ma byt. Jak je to s jednou grafikou
co umi 2 zarizeni, to nevim.

Zdravi, Oak