optimalizace PostgreSQL a systemu

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Středa Duben 20 21:55:45 CEST 2005

news.volny.cz wrote:
: Rozumim, co chcete rici. Myslim ale, ze je rozdil mezi tim, zda tech
: 100% zabere system nebo userspace a cim. Vidim process postgres, ktery
: zabira processor a ted bych prave - ve shode s tim, co rikate Vy -
: potreboval jit niz a zjistit vice o tom vytizeni. Bohuzel o tematu vim
: dost malo, no vzdycky je neco poprve :) Zabral by postgres 100% i kdyz
: by se vetsinu casu cetlo z disku??

	Nikoliv. Pokud v topu vidite ze bezi postgres a zere po nejakou
dobu 100% casu, znamena to ze je po tuto dobu na procesoru. Cili procesory
(nebo rychlost pameti) jsou v tomto pripade uzkym mistem. Dale se v topu
podivejte, jestli mate priblizne 100% user time (na rozdil od system/irq/...).
V tom pripade je fakt uzkym mistem procesor a databazovy proces.

	V pripade PG bych se nejdriv zeptal, jestli delate pravidelne
VACUUM a ANALYZE. Pokud ano, tak bych zkusil EXPLAIN, a pak pripadne
pridavat selecty.

: Zkusim tedy ten vnoreny subselect najak analyzovat a nechat si
: nednotlive casti vysvetlit... Hmm, muzete doporucit nejaky sql
: beautifier? Ten dotaz ma 712 slov.

	712 slov? cili treba 71 radku? Nuda.

	Jeste jsem zjistil ze query analyzer v Pg nekdy neumi
spravne vylezt ze subselectu - ze ten subselect vola pokazde jako
samostatnou "cernou skrinku" (takove to select .. where xxx in (subselect)).
Pak pomuze to prepsat jako join.

	BTW, databases na linux.cz je asi v tomto pripade lepsi konference.

-Jan Kasprzak

-- Yes. CVS is much denser.                                               --
-- CVS is also total crap. So your point is?             --Linus Torvalds --