optimalizace PostgreSQL a systemu

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Čtvrtek Duben 21 09:32:03 CEST 2005

Jan Kasprzak <mailto:kas na fi.muni.cz> wrote:
> 	Jeste jsem zjistil ze query analyzer v Pg nekdy neumi
> spravne vylezt ze subselectu - ze ten subselect vola pokazde jako
> samostatnou "cernou skrinku" (takove to select .. where xxx
> in (subselect)).
> Pak pomuze to prepsat jako join.

	Ano, to jsem řešil s kolegou Žákem loni v létě (neb jsem si toho
všiml taky, že za určitých velmi průhledných okolností to dělalo 2 a více
krát tu samou práci) v databases na linux.cz a výsledkem bylo potvrzení
špatného plánovače a (snad) náprava tohoto stavu přímo vývojáři (Tom Lane?)
a to ještě v řadě 7.X (7.4. ?). Můžete prosím ověřit na aktuálním
PostgreSQL, zda-li se to ještě sále v určitých případěch vyskytuje -
zasloužilo by si to opravu...