IMQ+pptpd

Zdenek SUTR Kaminski sutr na valachian-labs.com
Neděle Duben 24 13:28:52 CEST 2005

On Sat, 23 Apr 2005 pavelvitous na seznam.cz wrote:

> [...]
>
> Potreboval bych poradit s jednou veci. Nechci uplne zachazet do detailu.
> Rekneme, mas jistej interface ppp0 na kterym tece net. Potom jde o to, ze
> pripojeni pro klienty je postavene na tunelech tak se klient pres VPN
> pripoji k tomu serveru, a podle nastaveni dostane IP, bud verejnou nebo
> neverejnou. Ti co nemaj verej IP. jsou schovani za natem.(Coz je v tuto
> chvily vedlejsi) a jsou smerovani zkrz ppp0 do netu. Ale jelikoz kdyz se
> klient pripoji k tomu serveru tak se vytvori iface pppx. Jelikoz mame vice
> klientu tak samozrejme tam je potom treba 10ppp IFACE. Jenze nemuzu

Tož ogare, ono to moc s tým iface nejde. Mosíš sa podívať po nečem iném.
Pppd púščá při každém připojéňú skript, kerý je umístěný v /etc/ppp/ip-up.
No a například na RedHatě sa v tém skriptu píše, že maš s patřičným
oprávněním vytvořiť /etc/ppp/ip-up.local a že to je to pravé místo, kam
psať svoje hovadiny. Tvůj první příkaz asik bude 'env', aby jsi viďél, co
šecko Ti pppd može řécť o klientovi, co sa právě připojuje. Je tam aji
interféjs, ke kerému je připojény.

> Potreboval bych na tom rozjet nejakej
> efektivni shaping, jedine to asi pujde pres IMQ, jenze jsem zatim celkem
> NEWBIE a rad bych kdyby mi nekdo naznacil jak aspon zacit ....

A pak samozřéjmě mosíš šecek ten bordél po odpojéni klienat pochrániť. A
to sa dělá skriptem /etc/ppp/ip-down no a zasejc na tom RedHatě sa píše,
ze to máš šecko robiť v /etc/ppp/ip-down.local

> Dekuji za
> vse dobre rady.

Tož snáď Ti to k nečemu bude dobré. A synku, příště piš spisovně, bo ta
cajzlákovská češťina říznutá tú informatickú, tož nezlob sa na mňa, to fak
rve očiska.

Z.K.
--
Wallachian Laboratories? Freeride in UN*X systems...