IMQ+pptpd

Peter Surda shurdeek na routehat.org
Neděle Duben 24 14:31:04 CEST 2005

On Sat, Apr 23, 2005 at 08:42:22PM +0000, pavelvitous na seznam.cz wrote:
> Ahoj
cau

> Potreboval bych poradit s jednou veci. Nechci uplne zachazet do detailu.
> Rekneme, mas jistej interface ppp0 na kterym tece net. Potom jde o to, ze
> pripojeni pro klienty je postavene na tunelech tak se klient pres VPN
> pripoji k tomu serveru, a podle nastaveni dostane IP, bud verejnou nebo
> neverejnou. Ti co nemaj verej IP. jsou schovani za natem.(Coz je v tuto
> chvily vedlejsi) a jsou smerovani zkrz ppp0 do netu. Ale jelikoz kdyz se
> klient pripoji k tomu serveru tak se vytvori iface pppx. Jelikoz mame vice
> klientu tak samozrejme tam je potom treba 10ppp IFACE. Jenze nemuzu
> [...]
Ok, potialto zhruba rozumiem.

> Potreboval bych na tom rozjet nejakej efektivni shaping, jedine to asi pujde
> pres IMQ,
No a tuna zrazu nerozumiem, co vsetok ten predchadzajuci odstavec ma s tymto
spolocne.

V kazdom pripade, ked ti ide len o to, aby ti jednotlivi tunelari neza***li
neprimerane linku do internetu, mozes pouzit [reklama]Route Hat. Ten
vsetky tieto funkcie (ako routing, nat a pptpd) ma, a ma jednoducho
konfigurovatelny traffic control zalozeny na WRR (kazdy dostane spravodlivu
cast kapacity linky)[/reklama].

S pozdravom,

Peter Surda (Shurdeek) <shurdeek na routehat.org>, ICQ 10236103, +436505122023

--
  Hello, this is Bill Gates and I pronounce Monopoly, er, Windows as Windows.