optimalizace PostgreSQL a systemu

OldFrog oldfrog na volny.cz
Neděle Duben 24 18:31:52 CEST 2005

Jan Kasprzak wrote:
> Zabral by postgres 100% i kdyz by se vetsinu casu cetlo z disku??

Dekuji vsem zucastnenym za cenne podnety.

Co se tyce meho problemu, chova se to presne, jak popisuje
Yenya - 100% vytizeni CPU v userspace procesem postgres,
zatimco system sam negeneruje temer zadne zatizeni a temer
zadna preruseni. Zaver - uzke misto je databazovy proces.

Reseni - rychlejsi CPU, optimalizace dotazu a databaze na
urovni navrhu jeji struktury. VACUUM i ANALYZE pouzivame
a indexy rovnez.

> Jeste jsem zjistil ze query analyzer v Pg nekdy neumi
> spravne vylezt ze subselectu - ze ten subselect vola pokazde jako
> samostatnou "cernou skrinku" (takove to select .. where xxx in (subselect)).
> Pak pomuze to prepsat jako join.

To by se nas dost dobre mohlo tykat, dotaz ma skutecne tuto strukturu
a Postgres pouzivame ve verzi 7.3.4. Projdu si archiv databases na linux.cz
a stejny dotaz zkusim na nove Postgres.

Dekuji za pomoc a preji klidny nedelni vecer,
OldFrog.

Ondrej Nemecek alias 'OldFrog'