Podařilo se Vám rozchodit Microtek ScanMaker 3600?

n_petr na seznam.cz n_petr na seznam.cz
Pátek Duben 29 23:50:28 CEST 2005

Dole shrnu další poznatky.

Jan Marek napsal(a):

>no, musim rict, ze tomu uplne nerozumim...
>
>Na jedne strane se hotplug snazi natahnout modul sm3600, coz bych
>povazoval za jaderny modul k podpore toho HW. Ten by se ovsem mel
>(dle vsech predpokladu) kompilovat s jadrem a mel by mit koncovku
>.ko. Je mozne, ze se zkompiluje ke kernelu dodatecne (podobne
>jako drivery ke GeForce kartam). Zkuste si ze sourceforge
>stahnout ten tarball a podivejte se, co obsahuje a zda tam taky
>nenajdete soubor s nazvem INSTALL nebo tak nejak...

Přesně tak, hotplug chce natáhnout modul sm3600, který se dnes už vůbec
v kernelu ani v sane či sane-backends nevyskytuje. Začínám si myslet, že
tento návod (http://sm3600.sourceforge.net/hotplugging.html) je dnes již
nepoužitelný kvůli nové verzi sane, sane-backends a jádru 2.6.x!

http://sm3600.sourceforge.net/ >>>
The plain SANE backend is incorporated in the SANE-backend package since
*version 1.0.5*. So there is not always need to install the sm3600
package. There ist *no kernel patch or driver required!*. Only a recent
libusb <http://libusb.sourceforge.net> (>= 0.1.3b is ok) and USBFS is
required.

>Na druhe strane existuje pro sane knihovna cosi-sm3600.so nebo
>tak nejak. Tuto knihovnu ale hotplug nema kam nahrat!!! Ta se
>linkuje k sane. Na strankach projektu sm3600.sf.net jsem se
>docetl, ze je scanner podporovan v sane a ze neni treba jaderny
>modul (coz nechapu, ale treba sane ovlada neco jako Direct Access
>to the Hardware(tm))...

Je to přesně knihovna libsane-sm3600.so a jestli si ji sane správně
natahuje nevím jak zjistit.

>Takze bych jeste vyzkousel spustit sane a podivat se, zda se
>nepokusi bud scanner najit, nebo mu zkusit vnutit tento typ, zda
>si ho najde pote...

"sane-find-scanner"
found USB scanner (vendor=0x05da, product=0x40ca) at libusb:001:008

"scanimage -L"
No scanners were identified. If you were expecting something different,
check that the scanner is plugged in, turned on and detected by the
sane-find-scanner tool (if appropriate).

>To je ale asi bohuzel vse, co k tomu muzu rict...

# Since Linux-Kernel 2.6x doesn't support a generic usb-scanner-modul
(it is obsolete ;) there is no devicenode in /dev or /dev/usb. But xsane
and other programs can acces your scanner via libusb. Therefore the
permissions for your scanner in /proc/bus/usb/ must be set right.

- přidal jsem podporu do mého 2.6.11.4 jádra a vytvořil sobory scanner a
sm3600 v /etc/modprobe.d, zde jsou výsledky:

/etc/modporbe.d/scanner
alias char-major-180 scanner
options scanner vendor=0x05da product=0x40ca

/etc/modporbe.d/sm3600
alias char-major-180 sm3600
options sm3600 vendor=0x05da product=0x40ca

"sane-find-scanner"
found USB scanner (vendor=0x05da, product=0x40ca) at /dev/usb/scanner0
found USB scanner (vendor=0x05da, product=0x40ca) at /dev/usbscanner
found USB scanner (vendor=0x05da, product=0x40ca) at libusb:002:040

"scanimage -L"
No scanners were identified. If you were expecting something different,
check that the scanner is plugged in, turned on and detected by the
sane-find-scanner tool (if appropriate).

přidal příslušný řádek s parametry mého scanneru 0x05da 0x40ca do
/usr/src/linux/usb.usermap a do /usr/src/linux/modules.alias; všechny
ostatní záznamy 0xXXXX 0xXXXX pro jiné typy skenerů jsem odebral)

Petr Novák
n_petr na seznam.cz