Nulovani pocitadla prenesenych dat -- ifconfig

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Sobota Duben 30 10:13:45 CEST 2005

On Sat, Apr 30, 2005 at 09:13:59AM +0200, Jaroslav Prodelal wrote:

> Rad bych se ale zeptal, jak je to presne s tim nulovani pocitadel u
> ifconfig. Tedy po jakem mnozstvi dat se pocitadla mohou vynulovat. Je
> mozne ale tedy z nejakeho souboru vytahnout informace o poctu
> prenesenych dat od startu pocitace? Tedy muzu to vzit z /proc/net/dev?
> Nebere to odtamtud i ifconfig?

Jak ifconfig, to přesně nevím, protože ten už by se stejně dávno neměl
používat. To, co zobrazuje 'ip -s link', je ze stejných zdrojů jako
/proc/net/dev, ale zatímco na x86_64 /proc/net/dev ukazuje 64-bitové
hodnoty počitadel, příkaz ip z něj vidí jen dolních 32 bitů. Na
32-bitových je AFAIR 32-bitové oboje.

> Provider se mi totiz snazi namluvit, ze jsem prenesl za mesic radove
> o 10-tky GB vic, nez mi ukazuje ifconfig, resp. /proc/net/dev.

Vzhledem k výše uvedenému je to celkem logické: vidíte jen zbytek po
dělení 4 GB.

							  Michal Kubeček