Ako vyuzivat funkcie Shurdixu bez pouzivania Shurdixu

Peter Surda surda na shurdix.com
Úterý Srpen 2 20:09:48 CEST 2005

Ahojky ludia,

niektori to uz mozno vytusili, ale prakticky kazda z funkcii resp. metod v
Shurdixe je pouzitelna aj v lubovolnej inej distribucii, aj ked mozno bude
potrebovat upravu kvoli cestam, pripadne treba prekompilovat jadro alebo
iptables (alebo vsetko ;-)). Shurdix je sice 100% open source, ale ma vysoku
mieru integracie kvoli automatizacii typickych uloh, a preto mozno na prvy
pohlad nie je jasne, co sa kde deje a vznika iluzia o "black boxe".

Aby som zlepsil vyuzitelnost, pridal som k dokumentacii nasledovnu stranku:
http://docs.shurdix.org/shurdix:learn

Je tam popisana lokacia suborov s dolezitymi funkciami, ako sa k nim prepracovat
a poznamky k pouzivaniu mimo integracie v Shurdixe. Kod skriptov je komentovany,
takze priemerne skuseny linuxovy admin by sa z toho mal vysomarit.

Funkcie obsahuju napriklad:
- ip accounting
- user management (obmedzenie pristupu na IP+MAC)
- autodetekcia hardwaru
- vytvorenie tunelu cez openvpn
- ferove delenie linky medzi uzivatelmi
- ...

Z funkcneho hladiska je skoro vsetko naprogramovane inymi ludmi, ja som
programoval viacmenej len tu integraciu. Vyvijat ani testovat separatne vsak nic
neplanujem, vysoka miera integracie je jednou z urcujucich vlastnosti Shurdixu.
Vo vacsine pripadov je podla mna rychlejsie Shurdix nainstalovat, ako sa snazit
pochopit, ako napriklad skompilovat jadro z podporou IMQ. Napriek tomu by vsak
najneskor teraz malo byt kazdemu jasne, ze ma moznost volby.

S pozdravom,
Peter