Server nahle zacal prijimat pakety, ktere mu nepatri

Stepan Roh stepan na srnet.cz
Pátek Srpen 5 11:58:32 CEST 2005

On Fri, 5 Aug 2005, Petr Šobáň wrote:

> Máte veřejnou IP?
>
> Proč se za ni stydíte ? Myslýte si že každý začne honem posílat na váš
> server hromadu paketů, jak vidíte tak to funguje i bez zveřejnění.

To je jasne. Viz odpoved na mail p. Surdy.

> Samozřejmě ji nemusíte zveřejnovat celou ale IP 1.2.3.4 nám vůbec nic
> neřekne.

Myslim, ze vam to rekne to stejne jako ta prava 86.49.11.245. Jsou to
jenom cisla.

> Jinak špatně nastaven router u UPC,

To se mi nezda, jeden "segment" (nevim, jak se tomu presne rika) se chova
jako klasicky ethernet - lita tam uplne vsechno (i kdyz tu si nejsem uplne
jisty, je to uz nejaky cas, co jsem to zjistoval a jak je videt z
dotazu, tak expert nejsem :-) ).

> nějakej útok od hackerů,

Ty pakety vypadaji jako normalni provoz.

> špatně nastavená maškaráda,

Nasledujici pravidlo jsem nezmenil uz nekolik let a zatim zadny problem:

/sbin/ipchains -A forward -i eth0 -s 10.0.0.0/8 -j MASQ

Vice k maskarade tam neni.

> dále není to třeba i z vaší vnitřní sítě že si někdo hraje a mění si IP
> ?

Z vnitrni site to neni (a nebo uz jsem uplne mimo), loguje se to na
vnejsim rozhrani (viz odpoved na mail p. Surdy).

S pozdravem,

Stepan Roh