star meni systemovy cas

Vlada Macek tuttle na bbs.fsik.cvut.cz
Pátek Srpen 5 16:01:44 CEST 2005

Mam tu jeden opravdu divny problem. Jako ochranu pred havarii disku
kopiruju dulezita data na disk vedlejsi, a to pomoci archivatoru star.
Muj skript na inkrementalni zalohovani vyprodukuje napr. tento prikaz
pro roota:

LANG=C nice star -c -atime -ctime -xattr -nodump -prinodes -vv -numeric
-xdev -artype=exustar -sparse errctl=/ext/_zalohy/star/.error.ctl
-tardumps=/ext/_zalohy/star/.star-backup-level.db -wtardumps -not
-pattern='^{tmp*}!{dev*}!{proc*}!{sys*}' -level=00 -f
/ext/_zalohy/star/puk-root-20050805-Fri-00.star -C / .
2>>/ext/_zalohy/star/puk-root-20050805-Fri-00.log | bzip2 -9 >>
/ext/_zalohy/star/puk-root-20050805-Fri-00.list.bz2

Chci -atime, aby star zmenil cas pristupu k souboru zpatky, protoze
atime pouzivam jako zdroj informaci pri sve praci. Kdyz ale po precteni
souboru chcete nastavit atime zpatky, zmenite tim ctime na aktualni. Tim
padem se soubor dostane i do pristi inkrementalni zalohy... Jesteze ma
star volbu -ctime, rikal jsem si. Pri jejim pouziti skutecne zustava
soubor jakoby nedotcen.

Zjistil jsem vsak, ze se pak deji strasidelne veci. Po spusteni vyse
uvedeneho prikazu se mi v ruznych okamzicich velmi rychle posouva
systemovy cas dopredu, za par sekund treba o hodinu. Na desktopu tedy
naskakuje screensaver, chce hned heslo, teplomer pro cas na zadani hesla
pada velmi rychle, jednim stiskem klavesy tam vlitne patnact znaku a
tak. Trva to vzdycky jen chvilku a pak prestane, takze heslo muzu zadat
a star prerusit. Pak musim pouzit ntpdate, abych si cas o par tisic
sekund vratil zpatky.

Deje se to i tehdy, kdyz se pakuji adresare, ve kterych nejsou zadne
specialni soubory. To me napadlo jako prvni...

Na Googlu jsem o tom nic nenasel. Hmm, nemecke poznamky ve zdrojacich
staru mi pekne vadi. >:-}

Setkal se s takovym posunem casu nekdo z vas?

--

\//\/\
(Sometimes credited as 1494 F8DD 6379 4CD7 E7E3 1FC9 D750 4243 1F05 9424.)