OT: LDAP backend

Dan Ohnesorg Dan na feld.cvut.cz
Sobota Srpen 6 11:32:34 CEST 2005

Dne Thu, Aug 04, 2005 at 11:51:05PM +0200, Jaroslav Prodelal napsal:

>    Dneska se mi stalo, ze system zkolaboval a slapd nahlasil poskozenou
> databazi. Jal jsem se ji db_recoverovat, ale neuspesne (navic jsem to
> nikdy nedelal - nemusel, takze diky bohu za google). Bohuzel byla chyba
> v nejakem log.000000xx (v tom poslednim) a tak jsem mohl obnovit zaznamy
> 2 dny stare (novejsi proste nesly), dost jsem se u toho zapotil.

Pokud je poskozen pouze transakcni log, neni to jeste uplna tragedie, je
mozne provest recover do urciteho data a nebo s flagem -c automatiky do
posledniho pouzitelneho stavu.

>    Rad bych se zeptal, zda mate nekdo zkusenosti s ruznymi backendy pro
> LDAP a pripadne jaky byste doporucili pro rozsahly system obsahujici
> desetitisice zaznamu (mailove ucty). Je totiz dost velky problem, kdyz
> se najednou z niceho nic, protoze system nespadl ani predtim, proste
> databaze poskodi.

U ldbm byvala poskozeni databaze celkem beznym jevem. S bdb je to k videni
velmi zridka, za cca rok jsem to videl jednou jedinkrat.

LDAP ma obrovskou vyhodu v robustrnosti, muzete vsechny zmeny prubezne
hustit do replik a vetsina LDAP klientu umi koukat soucasne na vice mist,
takze kdyz jim odpadne master, tak se automaticky ptaji repliky. Tim mate
prakticky online zalohu.

S jinymi backendy nevim, pripada mi, ze se moc nevyvijeji.

zdravim
dan