vektorová grafika pod linuxem (zkušenost se Sodipodi)

Oak oak.brno na seznam.cz
Úterý Srpen 9 12:28:24 CEST 2005

Dobrý den,

já používal Sodipodi snad od jeho vzniku až do nedávna (minulý týden
jsem objevil jeho nástupce InkScape). Zvídal jsem i alternativy, ale nic
co se vyrovná Sodipodi jsem nenašel, je to skvělý program, udělal jsem s
ním mnoho práce - mnoho webové grafiky, infografiky, schémat, potisky na
trička,...

Export: Nejjednodušší je uložit obrázek jako čisté SVG bez vlastností
specifických pro Sodipodi - tohle umí naimportovat CorelDraw tuším od
verze 10, možná 11. Někdy to ale nedopadne úplně dobře. Druhá nejlepší
možnost je využít export do PNG bitmapy - stačí mít správnou velikost
obrázku a správně v exportním dialogu nastavit rozlišení a tuto
informaci pak předat tomu kdo to bude zpracovávat (nejlépší je zeptat se
dopředu v jakém dpi to budou tisknout) a pak to jen vyexportovat.
Výsledná bitmapa může mít i několik MB, ale nehrozí "zprznění".

Teď se učím s InkScape, jelikož projekt Sodipodi je mrtvý... Je to velmi
podobné Sodipodi, ale má to mnohem víc možností - mrkněte se na
tutoriály na http://www.inkscape.org.

Zdraví,

Oak