Co se stane, kdyz zhavaruje disk v LVM -- delsi

Jaroslav Prodelal ogee na oldany.cz
Čtvrtek Srpen 11 00:56:15 CEST 2005

Dobry den,

   rad bych volne navazal _teoreticky_ na muj dotaz ohledne zvetseni FS
(ext3) na '/', ktery je na LVM.

Teoreticky priklad:

   Mam 3 disky, ktere nejsou v RAIDu (neni muj pripad) a ted je vsechny
zapojim do nejake VG, resp. PV, ktere jsou na techto discich vytvorene.
Potom si tam udelam nejake LV. Casem pripadam 4. disk a nejakou jiz
existuji LV rozsirim, protoze mam misto. Muzeme uvazovat i o tom, ze
tech VG je tam >1, apod.

   No a co se stane, kdyz treba vypadne 2. disk? Jak to vubec cely ten
system udela, ktera data se ztrati. Je mozne, ze se treba z jednoho
adresare ztrati polovina souboru, protoze byla na havarovanem disku a
druha polovina je na jinem disku? Jak potom muzu ze zalohy treba neco
obnovit, kdyz presne nevim, kde se co ztratilo, protoze nevim jestli to
na tom disku bylo?

   Dost by me to zajimalo, protoze kdyz si vezmu, napriklad PostgreSQL,
ktera vse uklada do ruznych jednotlivych souboru, pak pokud o kousek
prijdu, muzu to cele rovnou predelat a pomuze jenom dump databazi napr.
z predesleho dne (pokud nemam repliku).

   LVM je super vec, nebo me osobne se libi. Mel jsem 2 disky v RAIDu
(hw) v systemu vidim jeden fyzicky disk, koupil jsem dalsi 2 do RAIDu a
protoze uz tam byl VG, tak jenom udelam PV a pridam do VG a zvetsim FS.
To je super, vse v kupe, zadny problem s mistem na oddelenych oddilech.

...ALE CO KDYZ SE STANE NEJAKY PROBLEM... neni potom vlastne lepsi
zustat u neceho prosteho a jednoducheho? Mit disky, bud v SW nebo HW
RAIDu, rozdelit si system na ruzne oddily, podle toho si udelat mount
pointy no a kdyz se vysype nejaky disk, porad i kdyby cely RAID, tak
stale vim, o co jsem prisel a hlavne co mam opravit.

   Diky za vase reakce!

--ogee