Co se stane, kdyz zhavaruje disk v LVM -- delsi

Sobota Srpen 13 01:06:56 CEST 2005

On Thu, 11 Aug 2005, Jaroslav Prodelal wrote:

>    No a co se stane, kdyz treba vypadne 2. disk? Jak to vubec cely ten
> system udela, ktera data se ztrati. Je mozne, ze se treba z jednoho
> adresare ztrati polovina souboru, protoze byla na havarovanem disku a
> druha polovina je na jinem disku? Jak potom muzu ze zalohy treba neco
> obnovit, kdyz presne nevim, kde se co ztratilo, protoze nevim jestli to
> na tom disku bylo?

Stane se to, ze odejdou do vecnych lovist souborove systemy na tech LV,
ktere se zcasti nebo cele nachazely na tom jmenovanem 2. disku. Na tech
LV, ktere tam byly jen zcasti, by se mozna daly nejake soubory zachranit,
ale pokud mate pouzitelne zalohy, tak je to ztrata casu a lepsi je
predpokladat, ze sel do haje cely LV.

Pokud to chcete mit vic pod kontrolou, tak muzete pri vytvareni nebo
rozsirovani konkretniho LV specifikovat, ze kterych PV se ma brat misto.

> ...ALE CO KDYZ SE STANE NEJAKY PROBLEM... neni potom vlastne lepsi
> zustat u neceho prosteho a jednoducheho? Mit disky, bud v SW nebo HW
> RAIDu, rozdelit si system na ruzne oddily, podle toho si udelat mount
> pointy no a kdyz se vysype nejaky disk, porad i kdyby cely RAID, tak
> stale vim, o co jsem prisel a hlavne co mam opravit.

Ono je LVM uzitecne i v ramci jednoho disku (at uz skutecneho nebo
RAIDovaneho).

Se sdruzovanim vice disku do jednoho VG je treba zachazet opatrne,
protoze kazdy disk ma svou vlastni pravdepodobnost poruchy a scita se to
dohromady. V pripade dulezitych dat je potreba pouzivat jen RAIDova
PV (a musi to byt RAID > 0 <g>). Treba i ruzne partisny z toho sameho
RAIDu (napr. na velkem sdilenem diskovem poli).