Snizeni otacek CD-ROM mechaniky

Vasek Stodulka xvasek na gmail.com
Čtvrtek Srpen 11 09:35:30 CEST 2005

On Wed, 10 Aug 2005 13:14:38 GMT, Miroslav Lízner <root na foto-sam.cz> wrote:

>  Zdravico,
>
>  nevite nekdo jak (nebo jakym programem) snizit otacky CD-ROM mechaniky
>  pod linuxem (obdoa NeroDriveSpeed pod win). Kdyz se mi pri prehravani
>  hudby toci cdromka na plny otacky tak me ten hluk docela rusi. :)

	Jak psali jini, tak pomoci hdparm -E, ja jeste pridam trochu z
oblasti cerne strany linoxoveho voodoo: mount ma u cdrom tajny option
speed=, ktery by mel zajistit to same. V manualu to neni, ale jak se rika -
RTFS. :) Problem celeho tohoto nastaveni je v tom, ze rychlost se nastavi
jenom do prvniho resetu cdrom, coz je zejmena pri praci s poskrabanymi medii
otazkou chvilky.

	Druhou dobrou radou do zivota v tomto threadu teda bude jak se
tohoto nesvaru zbavit natrvalo. Tady je reseni pomerne radikalni a mou radou
je nakup nove cdrom. Velmi dobrou zkusenost mam v tomto ohledu s mechanikami
Toshiba, ktere vyuzivaji samy od sebe vzdy jen takovou rychlost, jaka je
prave potreba - kdyz delam image, tak se toci naplno, kdyz prehravam film,
tak vzdy jenom tolik, kolik potrebuje a nikdy nema tendenci roztocit se
rychleji, a to ani pri zasunuti traye. Navic umi cist data i pri zmene
rychlosti media (neceka az se to roztoci), coz dale zvysuje kvalitu
spoluprace. Asi se takto chovaji i nektere mechaniky jinych vyrobcu, ale me
tyto vlastnosti (+ priznive ceny a relativne vysoka kvalita vypalovani, viz
cdr.cz) zrejme natrvalo priklonily k Toshibe - ackoli dalsi parametry
vetsinou moc neoslni (podpora formatu, rychlosti cteni/zapisu).

	Pekny den.

--
Vašek Stodůlka
tel.: +420 608 200 860