Snizeni otacek CD-ROM mechaniky

Vlada Macek tuttle na bbs.fsik.cvut.cz
Čtvrtek Srpen 11 11:53:23 CEST 2005

[At 10.08.2005 15:14, Miroslav Lízner kindly sent the following quotation.]

> Zdravico, nevite nekdo jak (nebo jakym programem) snizit otacky
> CD-ROM mechaniky pod linuxem (obdoa NeroDriveSpeed pod win). Kdyz se
> mi pri prehravani hudby toci cdromka na plny otacky tak me ten hluk
> docela rusi. :) Mirek

Dalsi moznost, man eject(1) :

       -x <speed>
            With this option the drive is given a CD-ROM select speed
command.
            The  speed argument is a number indicating the desired speed
(e.g.
            8 for 8X speed), or 0 for maximum data rate. Not all
devices  sup-
            port  this  command and you can only specify speeds that the
drive
            is capable of. Every time the media  is  changed  this
option  is
            cleared.  This  option  can  be  used alone, or with the -t
and -c
            options.

A nemusim byt root. Nemam zkusenost  s tim, ze by mechanika moje
nastaveni zapominala a opet se rozhucela. Fakt jen pri vymene media, ale
mozna to je tim, ze nemam snad zadna poskrabana a je mozne, ze se
mechanika nemusela zatim "resetovat".

--

\//\/\
(Sometimes credited as 1494 F8DD 6379 4CD7 E7E3 1FC9 D750 4243 1F05 9424.)