debian itch & nvidia & apt

Miroslav Maiksnar ml na mixi.cz
Čtvrtek Srpen 11 10:20:35 CEST 2005

Dne čt 11. srpna 2005 9:35 Kilian Igor napsal(a):
> Prajem vsetkym prijemny den.
>
> Chcel som si odskusat debian na notebooku a preto
> som si zvolil testing verziu (cize itch).

myslite etch? ;o)

> Instalacia prebehla OK az na graficku kartu pre Xka. Sice
> pracuje aj so vstavanym driverom, ale ked nabehne
> do Xiek, tak pri prepnuti na konzolu su vsetky rozsypane.
> Takze som si isiel nainstalovat Nvidiacky driver:
> - stiahol som si najnovsi linuxacky driver z www.nvidia.com

na debianu to je spatny napad. porusite tim zavislosti a i kdyz vam to treba
bude chodit, tak po nejakem upgradu drive nebo pozdeji to

> - kedze som sa dostal do slepej ulicky, tak som pozeral na
>   rozne packages cez web. Zistil som ze v testing casti su
>   aj balicky nvidia*. Su tam aj kernely s nvidiackymi driverami,
>   ale iba verzie 2.4. Bohuzial neviem aky zdroj mam pridat do
>   apt-get, aby som to vedel cez neho stiahnut.

Nejprve upravte /etc/apt/sources.list:
-----------------------------
deb http://ftp.sk.debian.org/debian/ testing main contrib non-free
deb-src http://ftp.sk.debian.org/debian/ testing main contrib non-free
-----------------------------

Pak pod rootem provedte nasledujici prikazy (za hostname v prikazu make-kpkg
si dejte hostname pocitace, nebo cokoliv jineho, je to dobre k tomu, ze
muzete mit nainstalovanych vice kernelu stejne verze pokud se kazdy jinak
jmenuje):

apt-get install kernel-source-2.6.8 nvidia-kernel-source kernel-package \
  libncurses-dev
cd /usr/src/
tar jxf kernel-source-2.6.8.tar.bz2
tar zxf nvidia-kernel-source.tar.gz
cd kernel-source-2.6.8
make-kpkg clean && make-kpkg --config=menu --append-to-version=-hostname-1 \
  kernel-image modules-image
cd ..
dpkg -i kernel-image-2.6.8-hostname-1*.deb
dpkg -i nvidia-kernel-2.6.8-hostname-1*.deb
update-grub
reboot

> moje sucasne /etc/apt/sources.list je nedoktnute ako po instalacii:
> deb http://ftp.sk.debian.org/debian/ testing main
> deb-src http://ftp.sk.debian.org/debian/ testing main
> deb http://security.debian.org/ testing/updates main

za main si pridejte "contrib" a "non-free". Pro testing nejsou security
updates potreba, mam pocit, ze jsou stejne prazdne.

> Otazky:
> 1, preco v testing casti debianu (neviem ako je to v stable vetve)
>     nie je dostupny kernel v rovnakej verzii ako v binarnej forme,
>     tak aj zdrojovej? Ak sa daju niekde ziskat rovnake verzie tak kde?

Jak tak koukam, tak v testing opravdu neni kernel-source-2.6.11, duvod nevim,
zrejme se kvuli nejakemu bugu nedostal do testingu zaroven s kernel-image.
Odhadoval bych, ze se tam v brzke dobve objevi. Pokud byste chtel hned
experimentovat s 2.6.11, tak se da pouzit mix testing+unstable a pinning,
kdyztak dejte vedet.

> 2, ked na webe najdem na site http://packages.debian.org/ nejaky
>     balicek ako zistit co pridat do /etc/apt/sources.list, aby som to
>     vedel stiahnut? (ak poznate aj ine zdroje odkial ziskavat taketo
>     informacie prosim napiste ich)

tam najdete pouze to co je v oficialnich debianich repozitarich. Takze release
oldstable (woody), stable (sarge), testing (etch) nebo unstable (sid) (jeste
tam je experimental) a sekce main, contrib a nonfree (pro woodyho mozna jeste
non-us).

Tyto informace jsou vypsany

Takze v /etc/apt/sources.list muze byt:

deb http://ftp.sk.debian.org/debian/ (oldstable|stable|testing|unstable) main\
  [contrib] [non-free]

Pokud byste chtel nejake extra balicky co nejsou v danem release nebo vubec v
debiani distribuci, zkuste:

http://backports.org/
http://apt-get.org/

> 3, neviem ako zistit v ktorom balicku sa nachadza nejaka binarka.
>     da sa to? Ak ano ako? Ide mi o binarky, ktore nie su nainstalovane.
>     to znaci chyba mi nejaka binarka, ale neviem aky balicek si mam
>     pridat. Zistit ktora nainstalovana binarka patri ktoremu balicku
> viem.

packages.debian.org (prohledavani obsahu balicku) nebo balicek apt-file

> Prepacte za zaciatocnicke otazky, ale cez google som nic take nenasiel
> a doteraz pracujem hlavne s rpm distribuciami takze v tom aptcku som
> mierne
> strateny kde a ako to ziskam. Zatial nechcem pouzivat nieco ako download
> priamo a potom dpkg install. Rad by som mal system nakonfigurovany tak,
> ze pridam zdroj do sources.list. Za kazde nakopnutie vsetkym debianistom
> (pravdaze aj ostatnym) vopred dakujem.

Neni za co, taky jsem pred mnoha lety zacinal ;o)
Pokud chcete delat veci debian-way, tak doporucuju precist
http://www.debian.org/doc/user-manuals#quick-reference a prihlasit se do