debian itch & nvidia & apt

Miroslav Maiksnar ml na mixi.cz
Čtvrtek Srpen 11 15:13:39 CEST 2005

Dne čt 11. srpna 2005 13:25 Kilian Igor napsal(a):
> Dakujem za vycerpavajucu odpoved. Zajtra to vyskusam.

Neni zac.

> Zujalo ma jedno a to miesanie roznych vetiev debianu.
>
> Doteraz som si myslel (podla dokumentacie), ze debian ked
> je stable, tak mozem pouzit balicky z backportu a ak prejdem
> na inu ako stabilnu vetvu, tak aj tak mi pre zavislosti updatne
> takmer vsetko na danu vetvu. Prave preto som radsej isiel
> do testingu, lebo sa obavam, ze stable bude dost rychlo
> zastaraly (aj ked na backporte bude asi takmer vsetko) a
> chcem updatovat iba cez apt-get.

Po zkusenostech z minulych verzi vam doporucim zustat tak minimalne rok u
stable + backporty nebo nektere veci z testing (na NB typicky kernel) nez se
trochu usadi prach po zmenach ABI a dalsich rozsahlych upravach. Potom uz
bude testing natolik zraly, ze ho muzete bez vetsich obav pouzivat pro praci
(ale stejne si musite davat pozor, preci jen to je testing).

Na hrani muzete testing pouzit rovnou, ale pokud jste s debianem jeste moc
nepracoval, tak radsi zacnete se stable alespon do doby nez se trochu vic
seznamite s apt a dpkg abyste si dokazal poradit s pripadnymi konflikty.

> Exprimentovat zatial s kombinovanim vetiev nechcem, ale rad
> by som bol, keby ste ma opravili v mojom nazore. Asi sa mylim.

Pomoci pinningu muzete mit mix stable, testing a unstable dohromady. Sam to
tak na notebooku pouzivam. Zkusim strucne nacrtnout jak takova konfigurace
vypada:

/etc/apt/preferences:
---------------------------
Package: *
Pin: release a=stable
Pin-Priority: 1000

Package: *
Pin: release a=testing
Pin-Priority: 100

Package: *
Pin: release a=unstable
Pin-Priority: 10
---------------------------
co konkretni hodnoty priorit znamenaji se doctete v `man apt_preferences`,
nenastavujte je na vyssi nez 1000, jinak vam pri upgradu automaticky vsechno
preinstaluje na danou verzi bez ohledu na to co vy chcete.

/etc/apt/apt.conf:
---------------------------
APT::Default-Release "stable";
DPkg::Options {"--force-downgrade";}
---------------------------
pokud mate nastaveny pining v preferences, neni default-release potreba
nastavovat, jedine co udela je ze nastavi pro stable pin-priority na 990.
Volba dpkg force-downgrade je kvuli tomu, ze standardne dpkg odmita
preinstalovat novou verzi balicku starsi verzi. Dejte si na to ale pozor,
neni to bezduvodne -- balicky resi automaticke upravy konfiguraku a datovych
souboru pri upgradu na vyssi verzi, obracene to ale neplati, takze muzete
klidne prijit o data!

Kdyz potrebujere nainstalovat balicek napr. z testing, pouzijete:

# apt-get install -t testing package

nebo si proste v aptitude oznacite konkretni verzi balicku.

dalsi info viz.
man apt_preferences
man apt.conf
man apt-get