MD5 a nejvetsi mozna velikost vychoziho souboru (minen soubor ze ktereho chci spocitat hash)

Sobota Srpen 13 00:22:36 CEST 2005

On Fri, 12 Aug 2005, Michal Vymazal wrote:

> Nemate nekdo odkaz na dokument ve kterem je zmina nejvyssi mozna
> velikost souboru, ze ktereho lze spocitat hash pomoci MD5?

Hasovaci funkce typu MD5 se skladaji ze tri zakladnich komponent:
inicializacnich hodnot, kompresni funkce, ktera zpracovava jednotlive
bloky vstupu, a paddingu, ktery vstup doplni na cele bloky a pripadne
prida dalsi udaje.

Omezeni na velikost souboru muze vyplyvat prave ze struktury paddingu,
protoze tam se casto pridava udaj o celkove velikosti vstupniho souboru
(ma to jakysi hlubsi vyznam, protoze to brani nekterym utokum).

Pokud se nepletu, tak u MD5 je to (take) max. 2^64 bitu.
Melo by to byt popsano v RFC 1321.

> Michal Vymazal
> vymazal at secunet tecka cz

Sakra, clovece, to tam u vas nemate nikoho, kdo takove zakladni
veci zna?  ;)