MD5 a nejvetsi mozna velikost vychoziho souboru (minen soubor ze ktereho chci spocitat hash)

Michal blabla na secunet.cz
Sobota Srpen 13 22:38:37 CEST 2005

Pavel Kankovsky napsal(a):

> Hasovaci funkce typu MD5 se skladaji ze tri zakladnich komponent:
> inicializacnich hodnot, kompresni funkce, ktera zpracovava jednotlive
> bloky vstupu, a paddingu, ktery vstup doplni na cele bloky a pripadne
> prida dalsi udaje.
>
> Omezeni na velikost souboru muze vyplyvat prave ze struktury paddingu,
> protoze tam se casto pridava udaj o celkove velikosti vstupniho souboru
> (ma to jakysi hlubsi vyznam, protoze to brani nekterym utokum).
>
> Pokud se nepletu, tak u MD5 je to (take) max. 2^64 bitu.
> Melo by to byt popsano v RFC 1321.

> [...]

Budes se divit, ale selhavaji naprosto vsichni. I oficialni domovske
stranky MD5. Zatim jsem teda nepsal primo autorovi algoritmu (to bude
mit NSA radost) :-)

--
Michal Vymazal
vymazal at secunet dot cz