zalohovani a nova media

Sobota Srpen 13 10:29:36 CEST 2005

On Wed, 10 Aug 2005, Petr Vileta wrote:

> Coze? 200 CD v papirovych obalkach je rozhodne skladnejsi nez 200 pasek.

Jen tak pro zajimavost:

CD v papirovem obalu mi vyslo na cca 120 x 120 x 1,3 mm = 18720 mm^3.
CD v tluste krabicce na 133 x 120 x 10 mm = 159600 mm^3.
Paska AIT v krabicce na 100 x 67 x 20 mm = 134000 mm^3.

(Presnost mereni bez zaruky, tenkou krabicku na CD nemam po ruce, takze
ji nemuzu zmerit, ale bude to neco jako 133 x 120 x 3 mm, u papiru
predpokladam standarni ctvercovy profil, ne ze tomu kvuli vetsi uspore
mista uriznete rohy a budeto to skladat hexagonalne <g>.)

CD v tluste krabicce je jeste objemnejsi nez paska.

CD v papiru jsou objemove vyhodnejsi. Ovsem z hlediska hustoty dat na
mm^3 je ta paska, i kdyz je to uz zastarala AIT-2 s 50 GB na pasku skoro
desetkrat vyhodnejsi (pomer objemu ~8:1, pomer kapacit rekneme aspon
70:1).

...i kdyz diskuse byla o tom, ze by se kazdy kus dat daval na extra medium
kvuli policajtum. Na druhou stranu u pasek je pravdepodobne, ze nase chuda
a v podobnych zalezitostech ne moc kompetentni policie nebude mit patricny
cteci sw a hw, takze urcite budou s radosti souhlasit, ze jim pred jejich
zraky poridite kopii treba na cedecko a pasku si nechate <g>

Mimochodem, ted mne napada, ze dat data by se mohla (a mozna nekdy i mela)
sifrovat, takze kdyz kazdy kus zasifrujete jinym klicem a nekomu date cele
medium, ale jen jeden klic.... (samozrejme za predpokladu, ze to vsechno
mate aspon v jednom dalsim exemplari).