Samba a cestina

Pavel Lisy pali na tmapy.cz
Sobota Srpen 13 15:29:42 CEST 2005

Miroslav Kolombo píše v Pá 12. 08. 2005 v 21:38 +0200:

> Cestinu v nazvech PC pouzivaji jen nezodpovedni silenci :-)

> A jako obycejne mame nekolik zcela rozdilnych reseni :-(

Rozdilnost reseni muze byt zpusobena verzi samby (ve 2.x se to
nastavovalo jinak) a nastavenim locales na samba serveru.

Vychozi nastaveni v RH/RHEL a klonech je
samba-2 & ISO-8859-2
samba-3 & UTF-8

> Jak se bude nastaveni UTF-8, tedy unicode chovat proti systemu s Win98?
> Tam jeste unicode nebyly :-(

kodovani jmen souboru v DOS/Win9x/WinNT/Win2k... je stale v CP 852

kodovani na samba serveru ovlivnuji tyto parametry:

display charset =
unix charset =

Nastaveni utf-8 ovlivnuje pouze chovani na samba serveru. Pokud to
nastavite spatne, soubory s ceskymi nazvy se budou pro (samba/win)
klienty tvarit stale se spravnou cestinou, ale na lokalnim filesystemu
bude kodovani poskozeno.

Pokud to budete mit nastaveno spravne, budete to mit cesky jak v linuxu
(lokalne nebo pres NFS), tak ve windows pres sambu.

> Ja jsem se dosud drzel zapisu:
>    dos charset = 852
>    unix charset = ISO-8859-2
> ale ve verzi 3 by melo jit vyuzit unicode ...
>

> Locale mam sice nastaveno stejne, ale zda se, ze ne zcela chapu,
> do ktereho konfiguracniho souboru se ty parametry pisou.
> Nebo se to zadava primo do prikazoveho radku konzole?

Pise se to do /etc/samba/smb.conf (system ala Redhat). Vice viz
man smb.conf

Kde to mate vy zjistite napr. takto:

locate smb.conf
nebo