Routing samostatnych IP adries

Michal Rybarik michal.rybarik na ecce.sk
Neděle Srpen 14 19:03:28 CEST 2005

Zdravim all,

pred casom tu tusim isiel sposob, ako rozdelit subnet na jednotlive
IPcky a ako tie routovat. Nedari sa mi to najst v archive ani v googli..
Prosim poradte.

Mam tu lozsiahlejsiu siet (s desiatkami IP subnetov), postavenu na linux
routeroch. Subnety su bud na verejnych alebo vnutornych IPckach, podla
potreby. Rozmnozili sa mi tu pripady, ze v subnete, kde je povedzme 10
strojov, vsetky s vnutornymi IP-ckami, potrebujem pripojit jeden stroj s
verejnou IP. Momentlane musim pouzit subnet /30, kde dam jednu IP-cku
routeru, druhu koncovemu stroju, a dve mi odidu na adresu siete a
broadcast - co je znacne plytvanie. Mari sa mi, ze nejak slo dat tusim
jednu IPcku routeru aj koncovemu zariadeniu, alebo routeru na obidve
rozhrania... Skratka zo subnetu /30 potom slo vyuzit vsetky 4 IP adresy.
Poradite ako? (BTW koncove zariadenie moze mat lubovolny operacny
system, linuxove su len routre.) Dakujem

s pozdravom
Michal Rybarik