DHCP server a vyrazeni nekterych MAC adres...

Martin Duda duda na lib.cas.cz
Pondělí Srpen 15 12:13:23 CEST 2005

Zdravim,

mam pravdepodobne trivialni dotaz, ale nejak nevidim kde mam problem v
konfiguraci:(

dhcp3 server - Debian Sarge

Cely problem je v tom, ze potrebuji zakazat pridelovani IP adres pro
urcite MAC adresy, pouzil jsem tuto konfiguraci:

authoritative;
use-host-decl-names on;
ddns-updates off;
log-facility local7;

class "SunRay_group" {
    match hardware;
}

subclass "SunRay_group" 08:00:20:d8:84:c8;

shared-network my_net {

    subnet 172.16.0.0 netmask 255.255.0.0 {
        max-lease-time 7200;
        default-lease-time 3600;
        server-identifier 172.16.0.1;
        option routers 172.16.0.1;
        option subnet-mask 255.255.0.0;
        option ip-forwarding false;
        pool {
            deny members of "SunRay_group";
            range  172.16.0.10 172.16.0.20;
        }
        allow unknown-clients;
        one-lease-per-client true;
    }

}

nicmene DHCP server vesele prideluje IP adresy dal:( nevite prosim nekdo
kde je chyba? Ma konfigurace vychazi v podstate z man stranek, hledal
jsem i ruzne na inetu a reseni bylo vzdy podobne. Dalsim resenim by bylo
zakazovat vybrane MAC pomoci iptables, ale reseni primo v DHCP serveru
mi prijde cistsi. Dekuji predem za kazdou radu ci nasmerovani.

Duda