X problém / KDE tuhne při inicializaci

oak na yo.cz oak na yo.cz
Sobota Srpen 20 13:59:51 CEST 2005

Dobrý den,

tak jsem to částečně rozjel - spustím-li Linux do runlevelu 5 a pak
zadám "startx kde" jako uživatel, pak normálně naběhnou. Jákákoli jiná
forma spuštění KDE (a přišel jsem na to že kombinací je celá řada :-)
vede k zatuhnutí KDE při inicializaci; včetně defaultní od SuSE...

Také jsem zkoušel spouštět X-ka podle návodu takto: "startx -- -verbose
5 -logverbose 5" abych dostal více ladících informací; bohužel ale na
logy to nemělo vliv. Nicméně na obrazovce bylo asi toto:

...(začátek stejný jako to co bylo v logu)...
kded: Fatal IO error: client killed
kwriteed: Naslouchá zařízení /dev/pts/0
kdeinit: Fatal IO error: client killed
kdeinit: sending SIGHUP to children
klauncher: exiting on signal 1
kdeinit: sending SIGTERM to children
kdeinit: exit
xinit: connection to X server lost
Cannot connect X server
GOT SIGHUP
startkde: Shutting down...
Warning: connect() failed: No such file or directory
Error: Can't contact kdeinit!
startkde: Running shutdown scripts...
startkde: Done
--- Konec výpisu ---

Co jsem vyzkoušel (radil Google) a nepomohlo:
* nastavit nízký rozlišení (default VESA 1024x768 na 60Hz)
* omezit vertikální frekvenci LCD (radí nVIDIA), radili taky případně
omezit VertSyncBandWith či jak se to jmenovalo, v konfiguračním souboru
kernelu, ale nedoporučovali - nezkoušel jsem
* nainstaloval jsem "nvidia" ovladač místo "nv", nepomohlo
* zakázal jsem framebuffer (radil Google/linux.comp.cz) - nepomohlo.
Navíc nVIDIA tvrdí, že jen některý specifický framebuffery jejím kartám
vadí - něco jako vbifb, či co... Stejně nevím co to je framebuffer -
nějakej FIFO zásobník na snímky v paměti grafiky?

Podotýkám, že jde o novou instalaci SuSE 9.3 z CD a že jsem to zkoušel
opakovaně. Jelikož KDE za určitých podmínek jede, nebude to asi
nastavením hardwaru a jde nejspíš čistě o nastavení X serveru. Hmm...

Zdraví, Oak