NIS a laptopy

Miroslav Maiksnar ml na mixi.cz
Úterý Srpen 23 01:14:02 CEST 2005

Dne so 20. srpna 2005 13:08 Robert Jirik napsal(a):
> Zdravim,
>
> resim nasledujici problem:
> mam sit, kde potrebuji centralni databazi uzivatelu (a vidim to zatim na
> NIS, pokud nekdo nemate lepsi napad ;o) + sdileni NFS shareu, idealne na
> stanicich mit /home na serveru.

Ja jsem kdysi NIS zkousel, ale prijde mi takovy hodne zastaraly a nepruzny.
Osobne pouzivam LDAP.

> To neni problem, ale zajimalo by me, jestli jste nekdo neco podobneho
> resili v situaci, kdy mate laptopy, ktere obcas v siti jsou (a v ten
> okamzik je zahodno, aby mely uz jen kvuli NFS pristupnou databazi
> uzivatelu ze serveru) a obcas se pousti i odjinud.

No, na tom notebooku si muzete udelat replikovany LDAP server. Je to sice
trochu kanon na komary, ale ucel to splni ;o)

> Zcela idealni situace by byla jako to delaji win -- kdyz je pocitac v
> domene, tak si vezme bud data ze serveru, nebo je ochotny jet i bez
> dostupnosti domain controlleru. Uplne vyborne by bylo, kdyby se byl
> schopen nejak synchronizovat /home na serveru a laptopu pri
> prihlaseni/pripojeni do site ...

Osobne jsem od tehle praktiky radeji upustil, protoze s tim bylo vic problemu
nez uzitku. Ted radeji pomoci unison synchronizuji pouze nektere konkretni
adresare, protoze napr. MP3, filmy, fotky apod. opravdu nemusi byt
synchronizovane mezi vsemi pocitadly ;o)

Mixi